آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

برگزاری کنفرانس علمی «واکاوی دلایل نفوذ رژیم صهیونیستی در قفقاز با تاکید بر ارمنستان»

کنفرانس علمی «واکاوی زمینه ها و  دلائل نفوذ رژیم صهیونیستی در قفقاز با تاکید بر جمهوری ارمنستان» در تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایسنا، در این کنفرانس علمی اهداف و زوایای حضور و نفوذ رژیم صهیونیستی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

مسئول موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز در این کنفرانس علمی که به کوشش این موسسه و با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان مسائل قفقاز در تبریز  برگزار شده بود گفت: با گذشت چهل سال از عمر جمهوری اسلامی ایران و فشرده شدن  گلوی رژیم صهیونستی توسط محور مقاومت و البته حضور مقتدرانه ما  در کنار مرزهای رژیم صهیونستی، جای تعجب نیست که این رژیم منحوس با ما دشمنی کند.

احمد فرشبافیان افزود: البته تعجب ما از رفتار مسئولان ارمنستان است که با وجود حقایقی آشکار و  با فهم اینکه رهبری نظام  فرمودند اسرائیل 25 سال آینده را نخواهد دید در حال تصمیم گیری برای ایجاد سفارت در سرزمین های اشغالی هستند.

 یکی از  اساتید دانشگاه تبریز نیز در این نشست اظهار کرد: آگاه سازی توده های مردم در خصوص تحولات منطقه ای و اهداف پلید رژیم تروریست، غارتگر و فاسد و کودک کش اسراییل ضروری است.

حبیب آقاجانی افزود: رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی است و تلاش برای ارتباط با رژیمی که در حال غرق شدن است، اوج غفلت و ساده لوحی است.

 کارشناس ارشد مسائل قفقاز نیز در ادامه این کنفرانس علمی ، توجه به تمدن اسلامی را در مواجه با تمدن غربی ضروری دانستنه و تاکید کرد:  صهیونیسم  و حامیان غربی آن تلاش می کنند تا با استفاده از زمینه هایی چون ملی گرایی مدنی یا ملی گرایی لیبرال در دولت ارمنستان نفود پیدا کرده و از آن به عنوان بستری برای نفوذ  فرهنگی و هویتی خود  استفاده کنند.

آصف حاجی زاده خاطر نشان کرد: امروز جریان انقلابی باید از تمام توان خود در حوزه تمدنی اسلام استفاده نماید و مانع نفوذ صهیونیسم در منطقه شود و در این راستا ما باید با نگاه از دید تمدنی اسلامی دوستان و دشمنان استراتژیک خود را مشخص کرده و دوستان تاکتیکی خود را نیز تعریف نماییم.

در ادامه ولی دین پرست، مدیر گروه تاریخ دانشگاه تبریز به تشریح عوامل رویکرد دولت ارمنستان به رژیم صهیونیستی و بالعکس اشاره کرد و گفت: البته با توجه به هژمونی روسیه در قفقاز این روابط با چالش جدی مواجه خواهد شد.

کنفرانس علمی «واکاوی زمینه ها و  دلائل نفوذ رژیم صهیونیستی در قفقاز با تاکید بر جمهوری ارمنستان» به کوشش موسسه تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه دانشگاه تبریز و با حضور جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی و کارشناسان مسائل قفقاز عصر روز گذشته در تبریز برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا