اخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» در مسکو

کنفرانس «الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کنفرانس علمی کاربردی الهیات و اسلام‌شناسی در ایران و روسیه با تأکید بر سنت، نظام و روش‌های آموزشی ۱۸ اردیبهشت‌ماه به همت رایزنی فرهنگی کشورمان با همکاری انستیتو شرقشناسی آکادمی علوم روسیه برگزار شد.

در این کنفرانس اعضای هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران با متخصصین آموزش الهیات و علوم اسلامی در روسیه از مناطق مختلف از جمله قفقاز شمالی، پتی گورسک، باشقیرستان، سنت پترزبورگ و مسکو به تبادل نظر و تشریح نحوه آموزش اسلامی در ایران و روسیه پرداختند.

رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران در روسیه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده انتقال تجربیات خود در حوزه آموزش مسائل اسلامی و اسلام به دور از افراطی‌گرایی است.

رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص اهمیت این موضوع در فدراسیون روسیه و ایجاد دبیرخانه‌ای در وزارت علوم روسیه اشاره کرد.

مجید معارف، رییس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران سخنرانی خود را با عنوان اهداف نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر ویژگی‌های اساتید علوم انسانی، آزاد اندیشی و آگاهی بخشی ارائه کرد.

محمود واعظی، عضو هیأت علمی و رییس مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی با عنوان ساختار رشته‌های علوم انسانی جمهوری اسلامی ایران در دو بخش مطالعات قرآن و حدیث، اخلاق اسلامی و مطالعات بین رشته‌ای آن تشریح کرد.

عسگری یزدی، رییس دانشکده معارف و اندیشه اسلامی دانشگاه تهران در خصوص روش تدریس تفکرساز با تأکید بر مباحث الهیاتی در ایران به صورت دروس عمومی و تلفیق الهیات و رشته‌های علمی در دانشگاه‌های خاص سخنان خود را ایراد کرد.

در ادامه، دیگر اعضای هیأت با موضوع ویژگی‌های اساتید علوم انسانی در ایران به ارائه مطالب خود در این حوزه پرداختند.

این کنفرانس با هدف تبادل نظر و تجارب متخصصین در این حوزه در دو نشست صبح و بعد از ظهر با ارائه بیش از ۲۰ سخنرانی و مقاله برگزار شد و رؤسای دانشکده‌های الهیات و معارف اسلامی به رسم یادبود هدایایی را به شامیل کشاف اف به عنوان هماهنگ‌کننده کنفرانس و نماینده انستیتو شرقشناسی اهداء کردند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا