آذربایجاناخبارایرانچند رسانهصوتعمومیفیلم

برگزاری همایش وحدت، ضامن صلح و پیشرفت جهان اسلام در باکو / فیلم

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) همایشی با عنوان وحدت، ضامن صلح و پیشرفت جهان اسلام  در پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این همایش که عصر امروز (جمعه) به میزبانی اتحادیه نویسندگان قلم جمهوری آذربایجان برگزار شد، جمعی از نمایندگان محافل فرهنگی، علمی، دینی و اجتماعی و تنی چند از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت این کشور حضور داشتند.

حاجی آقا نوری اف، رئیس اسبق حزب اسلام آذربایجان در این همایش اعلام هفته وحدت از سوی امام خمینی (ره) را یادآور شد و آن را اقدام تاریخی مهم برای جهان اسلام دانست.

وی با اشاره به اینکه امام راحل(ره) مطالب بسیار مهمی درباره وحدت اسلامی مطرح کرده است، افزود: هدف اصلی از اعلام هفته وحدت رفع هرگونه اختلافات میان مسلمانان بوده و در کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب که پس از انقلاب اسلامی همه ساله در ایران برگزار می شود و راهکارهای ایجاد وحدت میان مسلمانان بررسی می شود.

نوری اف با تاکید بر اهمیت وحدت اسلامی اظهار داشت: اگر وحدت واقعی میان مسلمانان برقرار بود، امروزه شاهد مناقشات و درگیری‌ها در سرزمین کشورهای اسلامی از جمله مناقشه قره باغ در خاک جمهوری آذربایجان نبودیم.

القار ابراهیم اوغلو، مسئول مرکز آزادی اعتقاد دینی جمهوری آذربایجان نیز با تاکید بر اینکه وحدت اسلامی برای مسلمانان جهان از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: دشمنان اسلام برای جلوگیری از وحدت میان مسلمانان، در راستای ترویج ایدئولوژی مضر تکفیری تلاش می کنند.

وی افزود: این تلاش های دشمنان اسلام نافرجام مانده و ایدئولوژی تکفیری برابر ایده وحدت اسلامی شکست خورده است و بنا بر این مسلمانان  باید هر چه بیشتر به اهمیت وحدت اسلامی برای رفع  مشکلات  خود توجه کنند.

برخی سخنرانان این همایش نیز با اشاره به اهمیت اعلام هفته وحدت از سوی  امام خمینی (ره)، تاکید کردند که نبود وحدت میان مسلمانان مانند تهدیدی برای استقلال کشورهای اسلامی است.

در ادامه این همایش تنی چند از شعرا و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت اشعار خود را در مدح پیامبر اکرم (ص) قرائت  کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا