آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

برگزاری همایش نقش صفویه در تجلی آیین‌ها و مناسک شیعی در اردبیل / تصاویر

به مناسبت پاسداشت هفته استان اردبیل و همزمان با سالروز ایام سفر رهبر معظم انقلاب به استان اردبیل، همایش نقش صفویه در تجلی آیین ها و مناسک شیعی در بقعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران اردبیل برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، به مناسبت پاسداشت هفته استان اردبیل و همزمان با سالروز ایام سفر رهبر معظم انقلاب به استان اردبیل، همایش نقش صفویه در تجلی آیین ها و مناسک شیعی در بقعه تاریخی شیخ جبرائیل کلخوران اردبیل برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در همایش صفویه ضمن تقدیر از ساماندهی بقعه شیخ کلخوران و برگزاری مراسم در این بنای تاریخی  گفت: عرفان شیخ صفی الدین موجب شده بود هزاران مرید از کشورهای مختلف جهت زیارت مرقدش به اردبیل سفر کنند.

آیت الله سید حسن عاملی با بیان اینکه متاسفانه این غنای تاریخی ناشناخته است و گاها دیده می شود حتی یک اردبیلی از بسیاری از زوایا و وقایع تاریخی بیخبر است گفت: شاه اسماعیل صفوی در ۱۳ سالگی حکومت منسجمی در مقابل عثمانی تشکیل داد که اینها ابعاد مهمی از تاریخ این مملکت است.

دبیر ستاد پاسداشت هفته استان اردبیل نیر در این مراسم  تصریح کرد: در سایه خدمت صفویه بود که حکومت منسجم شیعی در کشور با خاستگاه اردبیل شکل گرفت.

نادر فلاحی با بیان اینکه در هفته استان اردبیل بیش از ۷۰ برنامه تعریف و اجرا شد، اظهار کرد: برنامه ها از بقعه شیخ صفی الدین آغاز شد و در بقعه شیخ کلخوران خاتمه یافت اما این به منزله اتمام برنامه ها نیست.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا