آذربایجاناخبارایران

برگزاری نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو

 نهمین کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان هفته جاری با حضور مقامات رسمی دو کشور، در باکو برگزار می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از  روابط عمومی سفارت ایران در باکو، برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی نتیجه توافق روسای جمهوری دو کشور در تهران پس از دیدار ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان از جمهوری اسلامی ایران و با هدف افزایش مبادلات اقتصادی دو طرف صورت می گیرد.
مسوولیت گروه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را در این کمیسیون ˈمحمود واعظیˈ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر عهده دارد.
امضاء یاداشت تفاهم بین دو کشور، دیدار با وزرای اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان ، ارتباطات و فناوری های پیشرفته و وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان از برنامه این کمیسیون اعلام شده است.
برگزاری نشست مشترک تجار ایران و جمهوری آذربایجان به منظور بررسی زمینه ها و ظرفیت های همکاری فی مابین و همچنین بررسی راههای رفع موانع موجود از جمله برنامه های پیش بینی شده گروه اقتصادی ایران در سفر به باکو است .
در نشست مشترک ایران و جمهوری آذربایجان که در مرکز تجاری باکو برگزار خواهد شد ، حدود 50 شرکت فعال ایران در زمینه های بازرگانی، صنایع ، مواد غذایی، کشاورزی، مهندسی، ساختمان، حمل و نقل، کشتیرانی و لجستیکی، محصولات شیمیایی، بهداشتی، فناوری ارتباطات و اطلاع رسانی، مشاوره ای و سایر زمینه ها حضور خواهند داشت. 
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران را در این سفر جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی بخش های دولتی و خصوصی همراهی می کند.
مقامات ایران و جمهوری آذربایجان حجم مبادلات تجاری فعلی بین دو کشور را قانع کننده نمی دانند و معتقدند که با توجه به ظرفیت های بزرگ اقتصادی دو طرف و نیز مزیت های همسایگی و ترانزیتی می توان ارزش فعلی مبادلات را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا