آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

برگزاری نشست هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی در نخجوان

نشست هم‌اندیشی دانشجویان ایرانی با هدف بررسی مسایل دانشجویان شاغل به تحصیل در جمهوری خودمختار نخجوان، با حضور جمعی از دانشجویان در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، سید احمد حسینی سرکنسول کشورمان در این جمهوری خودمختار با ایراد سخنانی در این نشست، خاطر نشان کرد، سرکنسولگری رسیدگی به مسایل و مشکلات دانشجویان را از وظایف خود می داند و در این خصوص تلاش های لازم را به عمل خواهد آورد.

تعدادی از دانشجویان حاضر با ارایه توضیحاتی به بیان مشکلات خود، از جمله بالا بودن عوارض خروج از کشور برای دانشجویان و خانواده های آنان، عدم تأ‌یید مدارک تحصیلی آنها و نیز عدم امکان انتقال به دانشگاههای داخلی کشور، بیمه، عدم افتتاح حساب بانکی، مسایل اسکان و خوابگاهی پرداختند و خواستار رسیدگی به مسایل و مشکلات خود شدند.

سرکنسول کشورمان در هر یک از موارد مورد اشاره، توضیحاتی را ارایه و تأکید کرد، مسایل و مشکلات آنان را پیگیری خواهد کرد.

در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین سنجری امام جمعه جلفا که در این نشست حضور داشت، در سخنانی اهمیت کسب دانش و معرفت دینی را  مورد اشاره قرار داد و بر ضرورت تفسیر صحیح از دین در جامعه تأکید کرد.

شرکت کنندگان ضمن ابراز خرسندی و تشکر از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان برای برگزاری این نشست و نقش آن در رسیدگی به مشکلات جامعه دانشجویان در این جمهوری، بر ضرورت تداوم این نشستها در آینده تأکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا