آذربایجاناخبارایراننخجوان

برگزاری نشست فرماندهان مرزی ایران و جمهوری آذربایجان در نخجوان

در راستای افزایش تعاملات مرزی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، نشست فرماندهان مرزبانی با حضور سردار قاسم رضائی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و الچین قلی یف فرمانده سرویس دولتی مرزبانی جمهوری آذربایجان در تاریخ 24/1/1394 در شهر نخجوان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این نشست که مرزبانان درجه یک و معاونین مرزبانی استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان و منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز شرکت داشتند، در خصوص گسترش ارتباط میان مرزبانان دو کشور جهت برقراری امنیت مطلوب در مرزها، مبارزه مشترک با قاچاق مواد مخدر و کالاهای ممنوعه مذاکره و تبادل نظر به عمل آمد. همچین با اشاره به  خطراتی که از ناحیه گروه های تروریستی و جریانات تکفیری منطقه را مورد تهدید قرار داده است، بر لزوم مبارزه مشترک با این گروه ها تأکید گردید.

Marzbani_Nakhjivan_49855

هیأت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران از مرز پلدشت – شاه تختی وارد جمهوری نخجوان شد و در ابتدای ورود به نخجوان با واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار رئیس مجلس عالی ضمن اشاره به روابط دیرینه دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان، نسبت به توسعه همکاری های دو کشور تأکید و اظهار داشت: هرگز اجازه نخواهیم داد هیچ کشوری از مرزها و اراضی جمهوری آذربایجان، کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران را مورد تهدید قراردهد.

thum-33cbd922edff9d45912-Marzbani_Nakhjivan_1_49856

بعد از این ملاقات، نشست مشترک هیأت های مرزبانی دو کشور به ریاست فرماندهان مرزبانی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شد و طرفین در این نشست بر افزایش همکاری بین مرزبانان دو کشور جهت توسعه روابط و تحکیم مناسبات دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کردند.

همچنین پیشنهاد شد با برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی بین مرزبانان و بازدید و بررسی علایم مرزی، زمینه افزایش دوستی و صمیمیت بین مرزبانان فراهم گردد و مرزبانان دو کشور تلاش نمایند با تبادل به موقع اطلاعات و گزارشات ضمن پیشگیری از بروز حوادث مرزی، نسبت به بررسی و تصمیم گیری عاجل بهنگام وقوع حوادث اقدام نمایند.

در ضیافت ناهار رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان که به افتخار هیأت ایرانی ترتیب داده شد، برخی دیگر از مسائل همکاری های مرزی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

هیأت ایرانی بعد از بازدید از چند مرکز تاریخی و فرهنگی در جمهوری خود مختار نخجوان، عصر روز دوشنبه (24/01/1394) از مرز جلفا به جمهوری اسلامی ایران مراجعت نمودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا