آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

برگزاری نشست روز جهانی قدس در اندیشه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در تفلیس

نشست روز جهانی قدس در اندیشه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به همت سفارت ایران در  تفلیس پایتخت گرجستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این نشست که در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سفارت ایران در تفلیس برگزار شد، جمعی از سفرای کشورهای اسلامی، مسئولان دولتی، شخصیت های دینی و تعدادی از مسلمانان گرجستان حضور داشتند.
سفیر و رایزن فرهنگی حمهوری اسلامی ایران، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی، رئیس اداره مسلمانان گرجستان و نماینده سازمان دیانت ترکیه در این نشست در خصوص اهمیت روزجهانی قدس، ضرورت اتحاد، همبستگی و وحدت مسلمانان جهان، بررسی موانع و راه کارهای عملی وحدت امت اسلامی سخنرانی کردند.
سید جواد قوام شهیدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در این نشست طی سخنانی درباره تاریخچه ای از سرگذشت ملت فلسطین سخن گفت و افزود: رژیم صهیونیستی برای تداوم سلطه استعمارگران و ایجاد اختلاف و فتنه در جهان اسلام با پشتیبانی و حمایت کشورهای استعمارگر ایجاد شده است.
وی با اشاره به تحولات منطقه ای، بحران کشورهای اسلامی و منازعات سیاسی و فرقه ای در درون برخی کشورهای عربی در کنار مداخلات خارجی افزود: متأسفانه همه این مسائل موجب شده است تا مسئله فلسطین، به یک موضوع حاشیه ای سیاست مداران و رسانه های جهان اسلام تبدیل شود.
وی به تشریح اهمیت روز قدس و مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص آینده فلسطین پرداخت و افزود: در شرایطی که طرحی موسوم به «معامله قرن» علیه مردم فلسطین در جریان است، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام ضرورت دو چندانی پیدا کرده است.
در ادامه حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز به برخی از محورهای راهبردی در طول مبارزات حضرت امام (ره) اشاره کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا