آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

برگزاری نشست حقایق عملکرد ایران در مناقشه قره باغ در تبریز / تصاویر

شرکت کنندگان در نشست علمی حقایق عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تاکید کردند: با تکیه بر مکتب امام حسین آزادی قره باغ از دست اشغالگران امکان پذیر است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آران نیوز، نشست علمی حقایق و عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز و سازمان بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با حضور دکتر اسماعیل سعیدی نماینده محترم مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد تبریز و جمعی اساتید دانشگاه و اصحاب قلم و رسانه  در تبریز همیشه بیدار برگزار شد.
در ابتدای این نشست دکتر عزیز جوانپور ضمن اظهار امیدواری برای انجام وظیفه در قبال قره باغ و جمهوری آذربایجان و تسلیت ایام حسینی گفت: ما در انقلاب اسلامی مان و همچنین در ۸ سال دفاع مقدس از مکتب امام حسین (ع) درس گرفتیم و پیروز شدیم و بنابراین به اطمینان می توانیم ادعا کنیم  با تکیه بر مکتب امام حسین آزادی قره باغ  از دست اشغالگران امکان پذیر است همان طور که در سال های اخیر نیز جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان، عراق و یمن با تکیه بر همین مکتب پایدار مانده اند.
سخنران اصلی این نشست دکتر اسماعیل سعیدی نماینده محترم مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ضمن تسلیت  ایام عزای حسینی گفت: تقریبا در دنیا اسناد محرمانه پس از حدود بیست سال منتشر میگردد ولی متاسفانه در خصوص مناقشه قره باغ پس از گذشت حدود ۲۸ سال از این مناقشه هنوز اسناد مربوط به آن منتشر نشده است و این مساله موجب سوء استفاده دشمنان و رقبای منطقه ای ایران شده است .
دکتر سعیدی با اشاره به یاداشت دکتر علی مطهری در خصوص حمایت از کشمیر و در گذشته از قره باغ گفت : در گفتگویی که با ایشان داشتم ، اذعان داشتند که قصدم این نبوده که جمهوری اسلامی ایران از قره باغ حمایت نکرده است. بلکه خواستم به عملکرد  بد اقلیتی در جریان دیپلماسی کشوراشاره کنم که سعی بر حاشیه راندن مساله قره باغ داشتند.
در زمان مناقشه قره باغ، اگر اولتیماتوم جمهوری اسلامی ایران نبود پیش روی ارمنستان متوقف نمی شد این مسائل باید گفته شود. یادمان نرفته است که در جمهوری آذربایجان چه وضعیتی وجود داشت، مگر در آن زمان  دولت مقتدری داشت؟ چه کسی غیر از ایران به جمهوری آذربایجان کمک کرد؟ این مساله نباید فراموش شود و اسناد آن به وقتش منتشر خواهد شد. عده ای می خواستند در جمهوری آذربایجان به دست نیروهایی که خودشان به وجود آورده بودند نسل کشی راه بیاندازند.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در آن زمان دستگاه امنیتی جمهوری آذربایجان هنوز کاملا مستقل نشده بودند و تحت تاثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشتند، و با غرض ورزی، نیروهای ایرانی را که در جمهوری آذربایجان مستقر بودند و به آنها کمک می کردند به نوعی از این کشور بیرون راندند علتش چیزی نبود  جز این که نیرو های ایرانی می خواستند  روحیه ایستادگی و مقاومت را تقویت  و تجربه ایستادگی مردم ایران بین سالهای ۵۹ و ۶۸ را در جمهوری آذربایجان پیاده کنند و کارها خوب پیش می رفت ولی با نفوذ آمریکائیها و رژیم صهیونستی، نگذاشتند ادامه دارشود و آزادی قره باغ ممکن نشد، درحالیکه به راحتی  قابل حل و آزاد شدن بود.
دکتر سعیدی در پایان یاد آورشد  سابقه ۱۰۰ سال گذشته سازمان ملل و شورای امنیت  نشان داده است که آنها  عرضه حل چنین مناقشاتی را نداشته و قره باغ که هیچ ، یک وجب از خاک اشغال شده در هیج جای دنیا را نمی توانند آزاد کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا