آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری نشست «تبلور شهادت در هنر و ادبیات آذری» در باکو

نشست «تبلور شهادت در هنر و ادبیات آذری» در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، فرارسیدن اربعین حسینی نشست «تبلور شهادت در هنر و ادبیات آذری» در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

در این نشست که با حضور اندیشمندان، شاعران، نویسندگان و فعالان رسانه‌ای در مرکز مطبوعات باکو برگزار شد موضوعاتی مانند، تاثیر فرهنگ شهادت در ادبیات و هنر، نقش شاعران آذری در مرثیه سرایی و تبین قیام کربلا و همچنین ضرورت توجه به فرهنگ شهادت در آثار فرهنگی و هنری معاصر بررسی شد.

«گلاره مونیس» نویسنده جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این  همایش با اشاره به این که عشق مردم جمهوری آذربایجان به امام حسین (ع) و  یاران  وفادار آن حضرت بی نهایت است، گفت: بسیاری از شاعران و نویسندگان آذربایجانی حادثه کربلا را از ابعاد مختلف به نظم  کشیدند.

وی افزود: توجه به مکتب شهادت و احترام به شهدا نیز در شعر و هنر جمهوری آذربایجان از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

«ایلقار ابراهیم اوغلو» رییس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی جمهوری آذربایجان نیز گفت: نقش شاعران و نویسندگان در ترویج مکتب امام حسین ( ع ) بی نظیر است.

وی افزود: شرح حال مکتب عشق به  زبان شعر و هنر تاثیر گذارتر می باشد و ما مفتخریم که پایه ادبیات و شعر جمهوری آذربایجان مرثیه های سوزناک شهدای کربلا است.

در این نشست چند تن از شاعران درباره شهدای دشت کربلا به قرائت سروده‌های خود پرداختند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا