آذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغقره باغ

برگزاری نشست بین المللی «جایگاه قره باغ در شعر و ادبیات پایداری و مقاومت اسلامی» در زنجان / تصاویر

نشست بین المللی جایگاه قره باغ در شعر و ادبیات پایداری و مقاومت اسلامی به همت استادکلامی زنجانی شاعر نامدار اهل بیت (ع) و دفتر ادبیات حسینیه اعظم زنجان در سالن اجتماعات حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وحید اله ورن، مسئول دفتر ادبیات حسینیه اعظم زنجان در این نشست اظهار داشت: مظلومیت قره باغ بعنوان درد جهان اسلام روز به روز برای مسلمانان جهان آشکار می گردد و این نشانه ای از الطاف الهی است و برگزاری این نشست نیز در زنجان نمونه بارز آن است که انشاالله این سرزمین به دست توانمند مسلمانان جهان آزادخواهد شد و خون نزدیک به ۴۰ هزار شهید پایمال نخواهد شد.

در ادامه استاد ولی الله کلامی شاعر نامدار زنجانی گفت: شعر یک سلاح قدرتمند در برابر هجمه ها و تحریف ها می باشد. امروز متاسفانه به جایگاه قره باغ که به فرموده مقام معظم رهبری خاک اسلام بشمار می رود در ادبیات مقاومت توجه لازم نشده است.

وی گفت: یکی از اهداف این نشست بررسی جایگاه قره باغ در شعر مقاومت و تقویت آن می باشد. خوشبختانه از نتایج و برکات این نشست، تشکیل یک کمیته شعر آذری در حمایت از جریانهای اسلامی در قفقاز می باشد.

در ادامه نشست بین المللی جایگاه قره باغ در شعر و ادبیات پایداری و مقاومت اسلامی پس از گفتگو و تبادل نظر تخصصی شرکت کنندگان، هر یک از میهمانان اشعاری را که در زمینه قره باغ سروده بودند قرائت کردند و در پایان نیز اشعاری بعنوان آثار ممتاز و فاخر انتخاب گردید.

در این نشست بین المللی میهمانانی از کشور روسیه و جمهوری آذربایجان نیز حضور داشتند.

لازم به ذکر است؛ منطقه قره باغ بخشی از خاک جمهوری آذربایجان است که توسط جدایی طلبان ارمنی و ارتش ارمنستان به اشغال درآمده و مردم مسلمان آذری آن از سرزمین مادریشان بیرون رانده شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا