آذربایجاناخبارعمومیویژه

برگزاری نشستی با عنوان «به سوی آزادی قدس و قره باغ» در باکو

جمعی از صاحب نظران جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه طی نشستی در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان تاکید کردند که بدون آزادی قدس پایان دادن به اشغال سایر سرزمین‌ های مسلمانان امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این نشست با عنوان «به سوی آزادی قدس و قره باغ»  و در آستانه فرارسیدن روز جهانی قدس به ابتکار تشکل سیاسی آزادی قره باغ جمهوری آذربایجان، مسؤولان و فعالان برخی تشکل های سیاسی و اجتماعی این کشور برگزار شد.

در این نشست شرکت کنندگان روز جهانی قدس را روزی مهم از نظر رسیدن به وحدت و یکپارچگی جهان اسلامی، تقویت همبستگی اسلامی، حل مشکلات مسلمانان با مساعی مشترک و نیز برقراری عدالت در جهان اعلام کردند.

حاضران این نشست با محکوم کردن طرح شوم معامله قرن از سوی آمریکا برای نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین، خواستار آزادی قدس و سایر مناطق فلسطین و نیز آزادی قره باغ و بازگشت آوارگان جنگی آذربایجانی به خانه و کاشانه خود شدند.

حاجی الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان با انتقاد از سیاست حمایت آمریکا از رژیم غاصب اسرائیل و پایمال شدن حقوق حقه مردم فلسطین گفت: مسلمانان نباید به این مساله بی اعتنا باشند، چرا که دولت آمریکا در آینده چنین سیاست را می‌تواند علیه کشورهای اسلامی دیگر از جمله جمهوری آذربایجان نیز در پیش گیرد.

روشن احمدلی رهبر جنبش اسلامی آزادی قره باغ گفت: در نتیجه نبود همبستگی میان مسلمانان است که دشمنان جهان اسلامی مرتکب این همه جنایات علیه آنها می‌شوند.

وی افزود: جای تأسف است که برخی کشورهای اسلامی با حمایت از دشمنان جهان اسلام سعی دارند نقش ژاندارمری علیه خود کشورهای اسلامی را ایفا کنند.

احمدلی افزود: آزادی قدس می‌تواند منجر به آزادی سایر سرزمین‌های اسلامی از جمله منطقه قره باغ جمهوری آذربایجان شود.

ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی نیز با اشاره به نشست برنامه ریزی شده در بحرین مربوط به مسائل فلسطین، آن را یک طرح صهیونیستی برای پایمال کردن حقوق حقه مردم فلسطین عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا با حمایت از رژیم صهیونیستی در صدد اجرای طرح موسوم به معامله قرن است، افزود: تحقق این طرح می‌تواند خیانت بزرگ قرن نسبت به مردم فلسطین باشد.

در قطعنامه پایانی این نشست همچنین اهمیت روز جهانی قدس برای برقراری همبستگی میان کشورهای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا