آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان در باکو

مراسم گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان دوشنبه در مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر (عج) ایرانیان مقیم باکو برگزار شد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دانش آموزان این مجتمع آموزشی در  این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبراجاق نژاد، نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان، جواد جهانگیرزاده، سفیر کشورمان در باکو  و جمعی از فرهنگیان  برگزار شد، بر تداوم راه شهدای دانش آموز تاکید کردند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنالنی در این مراسم به  تشریح سه واقعه مهم این روز پرداخت  و با  اشاره به تبعید حضرت امام خمینی (ره) از شجاعت، تواضع ،مردمی بودن، ساده زیستی،خستگی ناپذیری و تاثیر گذاری حضرت امام (ره) در جهان اسلام  سخن گفت و از ایشان به عنوان بی نظیرترین شخصیت تاریخ معاصر یاد کرد.

وی افزود: دانشجویان  پیرو خط امام  با هدف شناسی دقیق خود و با تسخیر لانه جاسوسی قلب دشمن را مورد هدف قرار دادند و  اسنادی که از آنجا  به دست آمد نشان دهنده تلاش دشمنان برای تغییرات عمیق و استراتژیک و تاریخی بود.

جهانگیرزاده با اشاره به اینکه دانش آموزان نیز در شرایط ادامه توطئه های دشمنان علیه ایران اسلامی ، باید برای آینده کشور تلاش کنند، افزود: ملت غیور و مقاوم جمهوری اسلامی ایران تاکنون در مقابل دشمنان ایستاده و در بخش های مختلف علمی، پزشگی، عمران و آبادانی به افتخارات غرور انگیزی دست یافته است.

وی با  خطاب به دانش آموزان افزود: شما هم باید در سنگر تحصیل و علم بیشترتحقیق و مطالعه کنید و در راستای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی قدم بردارید.

این مراسم با اجرای انواع برنامه های  فرهنگی همچون سرو خوانی، دکلمه و تقدیر از دانش آموزان برتر سال گذشته ادامه یافت.

همچنین در قالب این مراسم  نمایشگاهی از آثارنقاشی  دانش آموزان با موضوع هفته وحدت افتتاح شد.

مجتمع آموزشی حضرت ولی عصر( عج)  ایرانیان مقیم باکو با نزدیک به دویست دانش آموز در مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه یک و متوسطه دو فعالیت می کند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا