آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

برگزاری مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان در تفلیس

مراسم عزاداری سرور سالار شهیدان با حضور جمعی از ایرانیان مقیم گرجستان و شهروندان گرجی در تفلیس و دیگر شهرهای این کشور برگزار شد و این مراسم تا پایان دهه اول این ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از رایزن فرهنگی سفارت ایران در گرجستان، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت، در شهرهای مسلمان نشین گرجستان در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری ایرانیان مقیم تفلیس به همت سفارت، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی دانشگاه المصطفی در گرجستان درحال برگزاری است.

در مراسم رایزنی جمهوری اسلامی در تفلیس که از اول ماه محرم در حسینیه سفارت ایران در پایتخت گرجستان آغاز شده، مقامات سیاسی و فرهنگی کشورمان نیز در کنار شهروندان ایرانی مقیم تفلیس به عزاداری پرداختند.

برنامه های مراسم عزاداری این حسینیه شامل برگزاری نماز مغرب و عشا، تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و  زیارت عاشورا، روضه خوانی، نوحه‌خوانی توسط کامیار کریم پور، مداح و ذاکر اهل بیت (ع) و سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین داود زارع  نماینده دانشگاه المصطفی و محمد اندروافر روحانی اعزامی از سوی مرکز بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه خواهد داشت.

حسینیه ایرانیان مقیم تفلیس دیشب در دومین شب از ماه محرم مملو از عاشقانی بود که آمده بودند از چشمه بیکران مکتب عاشورایی جرعه ها بنوشند. آیین های عزاداری با حضور ایرانیان هر شب در حسینیه ایرانیان مقیم تفلیس برگزار و در روز عاشورا به اوج خود می رسد.

مسلمانان و محبان اهل بیت علیهم السلام آیین های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را با شور و شکوه خاصی از شب اول محرم آغاز  و در ماتم شهدای دشت کربلا بر سر و سینه می زنند و جلوه زیبایی از عشق به مولایشان را به نمایش می گذارند. این عزاداری علاوه بر حسینیه ایرانیان مقیم تفلیس در مساجد و اماکن مذهبی شهر تفلیس پایتخت گرجستان و دیگر شهرها و روستاهای مسلمان نشین این کشور با شکوه خاصی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا