آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

برگزاری شانزدهمین کنفرانس بین المللی شراکت شرقی در گرجستان

گرجستان امروز میزبان شانزدهمین کنفرانس بین المللی به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس شراکت شرقی است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، وزارت امور خارجه گرجستان اعلام کرد که شانزدهمین کنفرانس بین المللی به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس ابتکار «شراکت شرقی» اتحادیه اروپا در روزهای ۱۱ و ۱۲ ژوئیه در تفلیس برگزار خواهد شد.

قرار است تمامی مقامات ارشد دولتی گرجستان، دونالد توسک رییس شورای اروپا، یوری راتاس وزیر امور خارجه استونی و هشت وزیر خارجه از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شراکت شرقی در این رویداد دو روزه شرکت کنند.

هدف از این کنفرانس ارزیابی ابتکار شراکت شرقی، نتایج اصلی آن و همچنین چارچوب ژئوپلیتیک فعلی آن است. شرکت کنندگان در این کنفرانس بر چالش های مشترک اتحادیه اروپا و شراکت شرقی تمرکز خواهند کرد تا این ابتکار منافع طرفین را منطبق با دو اصل تفکیک و انعطاف پذیری تامین کند.

در این کنفرانس جلسات موضوعی خاص در زمینه های اصلی همکاری برگزار خواهد شد تا شرکت کنندگان در آنها ایده های جدید در مورد تقویت بیش از پیش مشارکت و پیشرفت فرآیندهای ادغام اروپا پس از سال ۲۰۲۰ را به اشتراک بگذارند.

شرکت کنندگان در این کنفرانس هم چنین درباره پروژه های مربوط به بخش حمل و نقل، انرژی و ارتباطات دیجیتالی که به یکپارچگی اقتصادی عمیق تر کشورهای شراکت شرقی با اتحادیه اروپا کمک می کنند، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

در حاشیه این کنفرانس دو رویداد «نشست سرمایه گذاری شراکت شرقی» و «مجمع سالانه اهدا کنندگان صندوق اعتباری کمک فنی شراکت شرقی» نیز برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا