آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری «دهه مطهری» در جمهوری آذربایجان

در آستانه سالگرد شهادت استاد مرتضی مطهری مراسم «دهه شهید مطهری» در جمهوری آذربایجان تدارک دیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعی از دانشجویان علوم دینی و فعالان فرهنگی در جمهوری آذربایجان گفتند که در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت ) در آستانه چهل و یکمین سالگرد شهادت شهید استاد مرتضی مطهری، قرار است یک رویداد ویژه با عنوان «دهه شهید مطهری» برگزار شود.

در بیانیه ای که توسط دانشجویان و فعالان دینی و فرهنگی صادر شده آمده است: «این رویداد برای معرفی هویت شهید  استاد مرتضی مطهری و خنثی کردن تلاش های تخریبگرانه  دشمنان اسلام علیه وی برگزار می شود.»

همچنین در این بیانیه آمده است: «در این برهه زمانی لزوم آشنایی با تفکرات  شهید استاد مرتضی مطهری به شدت احساس می شود. مکتب فکری شهید مطهری در بین میلیونها مسلمان و غیرمسلمان برای خود جا باز کرده و شناخته شده است.»

این بیانیه می افزاید: به همین دلیل است که برای آشنایی جوانان جمهوری آذربایجان با افکار عمیق آن شهید بزرگوار، رویدادی  تحت عنوان «دهه مطهری» تدارک دیده  شده است.

در چهارچوب این رویداد، آثار ارزشمند  این فیلسوف بزرگ جهان اسلام در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می شود و در تحقیقات و فعالیت های فکری اندیشمندان، حوزه ها و دانشگاه های جمهوری آذربایجان، ایران و سایر کشورهای مسلمان مجددا مورد بررسی و پژوهش قرار می گیرد.

همچنین برگزاری یک نمایشگاه مجازی در شبکه های اجتماعی از دیگر برنامه های این رویداد مهم فرهنگی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا