آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری دادگاه رسیدگی به فساد مالی رئیس سابق بانک بین المللی و نماینده مجلس جمهوری آذربایجان

دادستانی کل جمهوری آذربایجان درخواست ۱۵ سال و نه ماه حبس برای یک نماینده سابق مجلس این کشور را داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، دادگاه جرایم سنگین باکو محاکمه جهانگیر حاجی‌اف رئیس سابق بانک بین‌المللی جمهوری آذربایجان و دونیامین خلیل اف، نماینده سابق مجلس به همراه اسماعیل هدایت‌زاده، جمال حسن اف، سارخان رسول اف، ناطق ایمان اف، سمیر حاجیف، تبریز عبدالحمید اف، ماهر غفاراف، سدیخ مرتضایف، ترلان محرموف، فخرالدین هیبت اف، رامین احمد اف، فارض مراد اف، صلاح الدین غدیر اف، ارخان جواد، عارف رمضان اف، نوائی شیرین اف، سوتلانا اسدالله اوا، عارف مدد اف، عادل میکائیل اف و رامیز کریم اف به اتهام اختلاس و فساد مالی را هم‌چنان ادامه می‌دهد.

در جلسه اخیر دادگاه رسیدگی به اتهامات این متهمان دادستان کل جمهوری آذربایجان خواستار ۱۷ سال زندان برای جهانگیر حاجی‌اف رئیس سابق بانک بین‌المللی جمهوری آذربایجان و ۱۵ سال و نه ماه حبس برای دونیامین خلیل اف نماینده سابق مجلس شد.

همچنین دادستانی کل خواستار ۶ سال زندان برای اسماعیل هدایت‌زاده و نیز مجازات‌های مشروط برای دیگر متهمین شد. از نام‌های دیگر متهمین برای افتتاح حساب و جابه‌جایی میلیون‌ها منات استفاده شده است. محاکمه این متهمان ادامه خواهد داشت.

براساس اطلاعات رسمی منتشر شده، در جریان تحقیقات مشخص شد قراردادهایی برای خرید و فروش اوراق بهادار با مبلغ ۳٫۴میلیارد دلار و ۹۸۷میلیون یورو با برخی از اشخاص حقوقی در کشورهای مختلفی انجام شده است.

همچنین چندین معامله غیرقانونی با استفاده از اوراق بهادار در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۵ بر اساس دستورات جهانگیر حاجی‌اف، رئیس هیأت مدیره وقت بانک بین‌المللی آذربایجان صورت گرفته است.

علاوه بر این، دونیامین خلیل اف نماینده سابق مجلس متهم به اختلاس ۴٫۷ میلیارد منات از دارایی‌های دولتی هستند. همچنین حاجی‌اف متهم است در سال‌های ۲۰۱۱ الی ۲۰۱۴ حدود یک‌میلیارد و ۷۵۲میلیون منات مالیات ناشی از سود یکی از شرکت‌هایش را که به طور مشترک با خلیل اف اداره می‌کرده، پرداخت نکرده است.

دادگاه جرائم سنگین باکو پیش از این حاجی‌اف را به ۱۵ سال، خلیل اف را به ۱۳ سال و اسماعیل هدایت‌زاده را به ۷ سال زندان محکوم کرده بود. اما با تصمیم دادگاه تجدیدنظر حکم خلیل اف به ۱۲ سال و ۹ ماه و حکم هدایت‌زاده نیز به ۵ سال کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا