آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری جشن عید غدیر خم در باکو

مراسم جشن عید غدیر خم، روز امامت و ولایت به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران با حضور دوستداران و محبین اهل بیت (ع) در سالن اجتماعات خانه فرهنگ شهریار این نمایندگی فرهنگی در جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در ابتدای این مراسم که با تلاوتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن تبریک این روز با سعادت به مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به روابط گرم و دوستانه و روز افزون ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد.

وی عید سعید غدیر خم را یکی از بزرگ ترین و زیباترین عیدهای مسلمانان جهان دانست و اظهار کرد: غدیر روز اکمال دین خدا و موجب خشنودی باریتعالی است و اصولا روز ولایت و امامت است.

فارسی از غدیر خم به عنوان اصالت و هویت مکتب تشیع یاد کرد و گفت: این واقعه عظیم تاریخی تداوم خط نبوت و سند محکم امامت و ولایت است که نقش تعیین کننده ای در سرنوشت دنیای اسلام داشته است.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو در ادامه به شأن و عظمت واقعه تاریخی غدیر اشاره کرد و افزود: حادثه تاریخی غدیر در مقطعی از زمان اتفاق افتاد که به  نسل، قوم و یا  گروه خاصی مربوط نمی باشد.

در ادامه این مراسم نمایشواره «غدیر» که بازخوانی واقعه غدیر خم بود با هنرمندی گروه تئاتر منتظر به اجرا درآمد.

در این مراسم، گروه های موسیقی آیینی بادکوبه، جعفر مومنون، وطن و جمعی از شاعران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از جمهوری آذربایجان با اجرای قطعات دلنشینی فضای بسیار شادی را برای حاضرین در این مراسم فراهم آوردند.

این مراسم با هدف ایجاد نشاط معنوی، تببین جایگاه و منزلت ولایت و امامت، ترویج سبک زندگی اسلامی برگزار شد که علاوه بر سخنرانی ها، شاعران اهل بیت (ع)، مداحان، گروه های سرود و مولودی خوانی نیز به صورت زنده قطعاتی دلنشین و زیبا را در وصف امیرالمومنین علی (ع) اجرا کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا