اخبارارمنستانایرانعمومی

برگزاری جشنواره چای تفلیس با اجرای گروه موسیقی محلی گیلان

جشنواره بین المللی چای و عسل تفلیس روز یکشنبه با حضور نخست وزیر گرجستان، مقامات سفارتخانه ها و نمایندگی های کشورهای مختلف با اجرای گروه موسیقی استان گیلان در پارک متاتسمیندا برگزار شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در گرجستان، در این جشنواره علاوه بر نمایش و عرضه انواع چای، عسل و غذا‌های ملی، گروه های هنری از کشور‌های مختلف برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.
غرفه ایران به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی در گرجستان و پشتیبانی اداره کل همکاری های فرهنگی ایرانیان مقیم خارج از کشور در این جشنواره برپا شد و علاوه بر عرضه انواع چای لاهیجان، کلوچه، نبات و دمنوش های ایرانی، گروه موسیقی «گیل اوخان رشت» قطعات مختلفی از موسیقی محلی استان گیلان را به صورت زنده اجرا کردند.
پس از اجرای گروه موسیقی، مجری برنامه سئوالاتی در باره ایران مطرح کرد و به کسانی که پاسخ درست دادند، هدایایی از سوی رایزنی فرهنگی اهدا شد.
«ماموکا باختادزه» نخست وزیر گرجستان در مراسم افتتاحیه، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه صنعت کشاورزی و گردشگری، آشنایی شرکت کنندگان با محصولات و فرهنگ غذایی تولیدکنندگان داخلی و خارجی کشور‌ها و ایجاد ارتباط متقابل فرهنگی و اجتماعی شهروندان کشور‌های مختلف بیان کرد.
حمید مصطفوی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس نیز در مراسم گشایش این جشنواره گفت: برپایی سالانه این جشنواره بهانه ای برای تبادل فرهنگی و ‏انتقال تجارب و دانسته‌های اقوام مختلف داخلی و خارجی است.
وی با بیان اینکه نظام غذایی به مثابه بخشی از میراث فرهنگی جامعه محسوب می شود، افزود: بسیاری از غذا ها و نوشیدنی ها و آداب غذایی مردمان کشور های منطقه بویژه ایران و گرجستان دارای شباهت زیادی است که ریشه در فرهنگ مشترک و همسایگی دارد.
وی اضافه کرد: خوراکی ها یک ابزار ارتباطی برای ایجاد پیوند میان اعضای گروه های فرهنگی و قومیتی کشورهای مختلف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا