آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری جشنواره نقاشی «جهان از دیدگاه جوانان» در باکو

جشنواره نقاشی «جهان از دیگاه جوانان» عصر شنبه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و با همکاری اتحادیه نقاشان جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این جشنواره همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی و روز جوانان در جمهوری آذربایجان برگزار و نزدیک به ۲۰۰ نقاشی از ۱۵۰ هنرمند جوان به نمایش گذاشته شد.
اصغر فارسی،  رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، در آیین گشایش این جشنواره، با اشاره به چهل سالگی انقلاب اسلامی به تشریح دستاوردهای کشورمان در چهار دهه اخیر پرداخت.
وی، دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف فناوری های پیشرفته، توسعه فناوری نانو، انرژی هسته ای صلح آمیز و صنایع فضایی، را یادآور شد و افزود: جوانان ایرانی سهم ارزنده ای در توسعه این حوزه ها دارند.
فارسی در بخشی از سخنان خود، با یادآوری توسعه بیش از پیش روابط ایران و جمهوری آذربایجان مبتنی بر مشترکات تاریخی، فرهنگی و معنوی، عزم مسئولان دو کشور، اظهار داشت: جوانان هر دو کشور دوست و برادر نیز باید در زمینه توسعه این روابط، تلاش بیشتری از خود نشان دهند.
«عارف حسن اف» استاد دانشگاه هنر جمهوری آذربایجان، نیز برگزاری این جشنواره ها را در افزایش انگیزه هنری جوانان و نوجوانان بسیار مهم عنوان کرد.
وی، با اشاره به اینکه بارها به ایران سفر کرده و شاهد توسعه هنر و بخصوص سبک هنر مینیاتوری در ایران بوده است، گفت: علاقمند هستیم تا میزبان نمایشگاه هنرمندان و نقاشان ایرانی در باکو باشیم و یا نمایشگاه مشترک در جمهوری آذربایجان برگزار کنیم.
در این جشنواره فیلم مستند درباره نقش و جایگاه جوانان ایرانی در عرصه های مختلف به نمایش درآمد و به تعدادی از نقاشان برتر دیپلم افتخار اعطا شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا