آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری جشنواره موسیقی جاز در باکو ؛ بی احترامی به اعتقادات دینی مردم جمهوری آذربایجان

همزمان با دهه آخر ایام عزای ماه های محرم و صفر، وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان جشنواره موسیقی جاز در باکو را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این جشنواره در ۱۸ اکتبر، سالروز تصویب بیانیه استقلال جمهوری آذربایجان (همزمان با شب اربعین ) شروع شده و اوج جشنواره جاز باکو روز ۲۷ اکتبر ( همزمان با سالروز رحلت پیامبر عظیم الشان) خواهد بود.
شب ها حضور در کنسرت های فسیتوال جاز در باکو رایگان است.
برگزاری این فستیوال همزمان با ایام عزاداری مسلمانان در دهه پایانی ماه صفر در شرایطی است که در ماه ژوئن گذشته نیز در باکو «روزهای جاز» یا «تابستان جاز» برگزار شده بود.
بطور همزمان در ۲۰ اکتبر نیز در پارک «مرکز حیدرعلی اف» در باکو با حضور لیلا علی اوا، دختر رییس جمهوری آذربایجان، کنسرت چند تن از خوانندگان مبتذل خوان این کشور برگزار شد. در این کنسرت، امین آقالاروف، خواننده یهودی – آذری روسیه و همسر پیشین لیلا علی اوا نیز به اجرای برنامه و پرداخت و آواز «آذربایجان» را اجرا کرد.
اخیرا حجت الاسلام آل هاشم، امام جمعه تبریز در دیدار بنیاد حسین اف، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران از اینکه دولت باکو با بی اعتنایی به اعتقادات و آیین های مذهبی مردم مسلمان جمهوری آذربایجان همزمان با ایام عزای حسینی مسابقات موسیقی برگزار کرد، انتقاد کرد.

لازم به ذکر است، از نظر کارشناسان برگزاری پرشور مراسمات امسال ماه محرم در جمهوری آذربایجان و استقبال روزافزون مردم دیندار آذربایجان از مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، محافل ضددینی را در این کشور بر آن داشته است تا با برگزاری جشنواره موسیقی جاز و بی اعتنایی به مقدسات دینی، مقابله با ارزش ها و اعتقادات مذهبی مردم مسلمان آذربایجان را در دستور کار خود قرار دهند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا