آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان دولت گرجستان در تفلیس

نیروهای مخالف دولت گرجستان در تظاهرات اعتراض آمیز در تفلیس پایتخت خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در این کشور شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه خبری نیوز گئورگیا، در این تظاهرات اعتراض آمیز چند هزار نفره در مقابل پارلمان گرجستان اعضاء و فعالان چند حزب و تشکل سیاسی مخالف دولت و نمایندگان جامعه مدنی از شهرهای مختلف کشور حضور داشتند.

حاضران در این تظاهرات با ادعای تقلب در انتخابات پارلمانی ۳۱ اکتبر (۱۰ آبان) به نفع حزب حاکم “رویای گرجستان” خواستار برکناری “تامار ژوانیا ” رییس کمیسیون مرکزی انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی جدید و نیز آزادی همه زندانیان سیاسی در کشور شدند.

این چهارمین تظاهرات اعتراض آمیز گسترده نیروهای مخالف دولت گرجستان پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در کشور بوده و در تظاهرات اعتراض آمیز یکشنبه گذشته در تفلیس که به خشونت کشیده شده پلیس حاضران را با ماشین های آبپاش متفرق ساخت، ۲۷ نفر زخمی و ۱۹ نفر نیز بازداشت شدند.

تظاهرات نیروهای مخالف دولت در شرایطی برگزار شده که دو دور گفت وگو میان آنها و حزب حاکم “رویای گرجستان” با مساعدت سفرای آمریکا و اتحادیه اروپا در گرجستان نتیجه ای در بر نداشته است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا