آذربایجاناخبارایرانعمومی

برقراری ارتباط هوایی میان فردوگاه بین المللی پیام البرز و باکو

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام البرز اعلام کرد که ارتباط ۲ سویه هوایی بین این فرودگاه و باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برقرار می شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نادر ثناگو مطلق روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به سفر اخیر به جمهوری آذربایجان  عنوان کرد: رایزنی هایی برای برقراری پروازها  بین فرودگاه بین المللی پیام البرز و باکو با اولویت پروازهای باری انجام شد که توافق‌های خوبی در این زمینه حاصل شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت منطقه ویژه و فرودگاه بین المللی پیام البرز در بخش مسافری و کارگو (باری) یکی از اهداف منطقه توسعه این پروازها به خصوص در بخش باری است.

ثناگو مطلق گفت: فرودگاه بین المللی پیام امسال بیش از ۴۰ درصد رشد در بخش پروازهای باری داشته که نشان از ظرفیت‌های بالای آن دارد.

با هدف توسعه این بخش رایزنی‌هایی با جمهوری آذربایجان در نمایشگاه باکوتل صورت گرفته تا از طریق پیام بتوان خدماتی به ۲ کشور ایران و جمهوری آذربایجان  ارائه داد.

اکنون بیشترین ارتباط در حوزه پروازهای باری فرودگاه بین المللی پیام با کشورهای آسیای میانه وجود دارد.

ثناگو مطلق دربخش دیگری از سخنان خود به همکاری مشترک ۲ کشور ایران و جمهوری آذبایجان در حوزه استارت تاپی اشاره کرد و گفت: همچنین در رایزنی‌های صورت گرفته، زمینه همکاری برای حضور و فعالیت شرکت های استارت تاپی در بازار کشور آذربایجان از طریق پیام البرز فراهم شد.

وی ادامه داد: مذاکره برای ایجاد بستر مناسب و تعریف یک کریدور بین منطقه پیام و تجار باکو با هدف ارائه تسهیلات برای مبادلات بین  کشور و استفاده از ظرفیت جمهوری آذربایجان برای تبادل های ایران و برخی کشورها از دیگر مواردی بود که در این نمایشگاه با طرف آذربایجانی مطرح و توافق‌های نیز حاصل شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا