آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

بررسی همکاری های گمرکی و ترانزیتی ایران و گرجستان

رئیسان گمرک ایران و گرجستان در یک ویدئو کنفرانس همکاری‌های گمرکی و ترانزیتی را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان خواستار همکاری‌های نزدیکتر گمرک و ترانزیت دو کشور برای یافتن راهکارهای موثرتر و سریعتر به منظور رفع موانع ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا شد.

بر اساس این گزارش، بخش رسانه‌ای سفارت ایران در گرجستان، رئیسان گمرک ایران و گرجستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در یک ویدئو کنفرانس همکاری‌های گمرکی و ترانزیتی دو کشور را بررسی کردند.

این گفت‌وگوی سه جانبه با حضور سید جواد قوام شهیدی سفیر کشورمان در تفلیس، مهدی میر اشرفی معاون وزیر دارایی و رییس کل گمرک ایران و ماموکا جانگولاشویلی مدیر کل گمرکات سرویس درآمدهای وزارت دارایی گرجستان برگزار شد، دو طرف در خصوص  آخرین وضعیت همکاری های گمرکی دو کشور بویژه پس از شیوع کرونا ویروس گفت وگو و تبادل نظر کردند.

مهدی میراشرفی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه دو کشور در مسیرترانزیتی کریدور شمال – جنوب و دسترسی به اروپا  و نقش گرجستان به عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا، ابراز امیدواری کرد اسناد مربوطه در خصوص اجرای  پروژه تیر الکترونیک  ( e-Tir)  در منطقه و نیز تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی  به زودی بین طرفین به امضای نهایی برسد.

سید جواد قوام شهیدی سفیر کشورمان نیز در این نشست ویدئویی ضمن اشاره به اهمیت نقش گمرکات دو کشور در شرایط حساس و ویژه کنونی در حوزه مبادلات تجاری و نقل و انتقال کالا بین دو کشور، به آمادگی کشورمان برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی برای تسهیل تردد مسافران، رانندگان و کامیون های حامل کالا و آغاز مبادلات تجاری اشاره کرد و خواستار همکاری های نزدیکتر گمرک دو کشور برای یافتن راهکارهای موثرتر و سریعتر به منظور رفع موانع ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا شد.

ماموکا جانگولاشویلی ضمن اشاره به اهمیت  واردات کالاهای ایرانی برای گرجستان اظهار داشت، ما تمام تلاش خود را برای همکاری نزدیک با طرف ایرانی به کار خواهیم گرفت.

وی همچنین اشاره کرد که در ارتباط با تصمیماتی که در حوزه ترانزیت اتخاذ خواهد شد با کشورهای همسایه گرجستان هماهنگ خواهیم بود و ملاحظات آنان را نیز در نظر خواهیم گرفت.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا