آذربایجاناخبارایرانعمومی

بررسی توسعه همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

توسعه همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب دومین کارگروه دو کشور در باکو بررسی می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این کارگروه دو روزه امروز ( چهارشنبه) به سرپرستی حسین جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشورمان و المار ولی زاده معاون وزیرراه، ارتباطات و فنآوری پیشرفته جمهوری آذربایجان با حضور هیات کارشناسی دو کشور آغاز شد.
مذاکرات کارشناسی ایران و جمهوری آذربایجان در قالب ۶ کارگروه تخصصی شامل همکاری در حوزه های زیر ساختی ارتباطی، توسعه اینترنت، فضا و ماهواره، امنیت سایبری در فضای مجازی، خدمات پستی و پست بانک، مدیریت فرکانس ها و سیگنال های تلویوزیونی و رادیویی و نیز تلفن های همراه در مناطق مرزی دو کشور بررسی می شود.
حسین فلاح جوشقانی همکاری دوجانبه و چندجانبه میان کشورهای همسایه و منطقه و بخصوص میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ارتباطات را بسیار مهم عنوان کرد.
وی همچنین همکاری های منطقه ای چهار جانبه ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه و روسیه در این زمینه را مهم خواند و گفت: چهار کشور می توانند در حوزه های ارتباطاتی مختلف از جمله فضایی، استارتاپ و سایر عرصه های فنآوری های اطلاعات همکاریهای خوبی داشته باشند.
المیر ولی زاده نیز مهمترین هدف دومین کارگروه ایران و جمهوری آذربایجان را گسترش همکاری دو کشور در حوزه های ارتباطات و فنآوری اطلاعات عنوان کرد و افزود: این مذاکرات می تواند بسترهای جدیدی در این حوزه ایجادکند و جای خوشحالی است که هردوطرف علاقه خاص برای گسترش همکاری دارند.
در پایان این کارگروه دو روزه قرار است یک پروتکل نهایی مبنی میان طرفین امضا شود.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا