آذربایجاناخبارایرانعمومی

بررسی مسایل حمل و نقل ایران و جمهوری آذربایجان در شرایط قرنطینه

مسئولان گمرک جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات آنلاین روز دوشنبه مسایل حمل و نقل میان دو کشور را در شرایط قرنطینه بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از کمیته دولتی گمرک جمهوری آذربایجان، سرپرستی هیات این کشور را در این مذاکرات «جواد قاسم اف» معاون کمیته دولتی گمرک بر عهده داشت و در آن تطبیق حمل و نقل محموله ها از طریق گذرگاه های مرزی دو کشور با رژیم قرنطینه به کار گرفته شده در رابطه با شیوع کرونا و تنظیم تردد وسایل نقلیه و انتقال کالا از مرز بررسی شد.

بنا به این گزارش، طرفین همچنین مسایل فنی پیش آمده در رابطه با انتقال محموله ها برای شرکت مشترک خودروسازی «AzKron» ایران و جمهوری آذربایجان فعال در کوی صنعتی «نفتچالا» واقع در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو پایتخت جمهوری آذربایجان را با هدف تامین فعالیت پایدار این واحد تولیدی مورد بررسی قرار دادند.

شرکت مشترک خودروسازی «AzKron» ایران و جمهوری آذربایجان یکی از بزرگ ترین واحد های تولیدی کوی صنعتی «نفتچالا» به شمار می رود و در حال حاضر در آن چند مدل خودروی سواری تولید می شود.

دولت جمهوری آذربایجان در قالب اقدام های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، قرنطینه‌ای یک‌ ماهه تا ۱۵ اردیبهشت را در سراسر کشور اعلام کرد که در چارچوب آن، رفت و آمد در این کشور منع شده است.

در حال حاضر همچنین در قالب رژیم قرنطینه ویژه تردد افراد و وسایل نقلیه به غیر از کامیون ها میان جمهوری آذربایجان و کشورهای همسایه از جمله روسیه، ایران، گرجستان و ترکیه به طور موقت تعلیق شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا