آذربایجاناخبارایران

بررسی راههای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

در دیدار محمد موسی اف رییس کنفدراسیون ملی تشکل های کارفرمایی جمهوری آذربایجان و محمد تقی رضائیان مشاور اقتصادی سفارت ایران در باکو، راههای توسعه همکاری های اقتصادی و مسایل مربوط به ˈفعالیت تشکل های کارفرمایی دو کشور بررسی شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در دیدار محمد موسی اف  رییس کنفدراسیون ملی تشکل های کارفرمایی جمهوری آذربایجان و محمد تقی رضائیان  مشاور اقتصادی سفارت ایران در باکو، راههای توسعه همکاری های اقتصادی و مسایل مربوط به ˈفعالیت تشکل های کارفرمایی دو کشور بررسی شد.

رییس کنفدراسیون تشکل های کارفرمایی جمهوری آذربایجان در این دیدار با اشاره به فعالیت حدود 500 هزار کارفرمای آذری در داخل و خارج از این کشور و عضویت 70 انجمن کارفرمایی جمهوری آذربایجان در این کنفدراسیون، از آمادگی کشورش برای همکاری های متقابل و حمایت از کارفرمایان ایرانی فعال در جمهوری آذربایجان خبر داد.

وی با اشاره به عضویت جمهوری آذربایجان در شورای بین المللی کنفدراسیونهای کارفرمایان متشکل از 27 کشور جهان و مسوولیت خود در این شورا به عنوان نایب رییس، آمادگی کشورش را برای حمایت از عضویت تشکلهای کارفرمایی ایران در این شورا اعلام کرد.

این مقام اقتصادی جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به تاسیس شورای همکاری مشترک بین تشکل های کارفرمایی جمهوری آذربایجان با دیگر کشورها ، پیشنهاد کرد که شورای یاد شده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نیز ایجاد شود تا با برگزاری جلسات منظم ، ضمن رسیدگی به مسایل کارفرمایان دو کشور، زمینه گسترش همکاری های تجاری میان تهران و باکو تسهیل شود.

مشاور اقتصادی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور و اعلام آمادگی برای همکاری با کنفدراسیون تشکل های کارفرمایی جمهوری آذربایجان، تاکید کرد: یکی از سیاستهای مهم دولت جدید ایران، گسترش همکاری ها با همه کشورهای جهان ، به ویژه با همسایگان است و ما معتقدیم ظرفیت همکاری های اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر از وضعیت موجود است.

وی همچنین در این ملاقات به مزیت های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از کشورهای مهم در مسیر ˈکریدور شمال – جنوبˈ اشاره کرد و خواستار توسعه همکاریهای فیمابین در این حوزه شد.

 انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا