آذربایجاناخبارایرانعمومی

بررسی توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان

 “محمود واعظی” رییس دفتر رییس جمهوری ایران در گفت وگوی تلفنی با “شاهین مصطفی اف” معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، راهکارهای توسعه روابط دو کشور در حوزه های اقتصادی، بازرگانی و حمل و نقل را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اطلاعیه روز شنبه هیأت دولت جمهوری آذربایجان، طرفین در این گفت وگوی تلفنی شرایط فعلی مربوط به همه گیری ویروس کرونا را بررسی و بر اهمیت تلاش های مشترک برای مقابله این ویروس و ضرورت تبادل تجربه نهادهای مربوطه دو کشور در این زمینه تأکید کردند.

همچنین اعلام شد که هیچ مانعی در راستای تداوم روابط اقتصادی و بازرگانی جمهوری آذربایجان و ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد و با  وجود همه گیری کرونا روابط دو کشور در حوزه های بازرگانی و حمل و نقل ادامه داشته و مراودات فی مابین در این حوزه ها رشد نیز داشته است.

طبق این گزارش، باز بودن مرز مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای حمل و نقل ترانزیتی در ماه های اخیر موجب افزایش حجم حمل و نقل میان دو کشور شده است.

رییس دفتر ریاست جمهوری ایران و معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان درخصوص رساندن هر چه زودتر سطح روابط بازرگانی دو کشور با مساعی مشترک به حجم  دوره قبل از همه گیری کرونا ابراز اطمینان کردند.

در این گفت وگو، تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال– جنوب نیز بررسی شده و دو طرف بر اهمیت راهبردی این پروژه اقتصادی تأکید و در خصوص اقدامات انجام گرفته در این زمینه تبادل نظر کردند.

طرفین همچنین اجرای پروژه های مشترک و به خصوص گسترش روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های حمل و نقل ریلی و جاده ای را به نفع دو کشور و نیز منطقه توصیف کردند.

در این گفت و گو درباره  گسترش بیش از پیش همکاری های دو کشور در زمینه های اقتصادی، صنعتی، ترانزیت و تولید مشترک ابراز اطمینان شد.

همچنین تداوم تماس های مرتب مقامات ایران و جمهوری آذربایجان طبق دستورات سران دو کشور و نیز اهمیت تلاش های مستمر برای توسعه روابط همه جانبه مورد تاکید قرار گرفت.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا