اخبارایرانترکیه

بخش ایران‌شناسی در بزرگترین کتابخانه شرق ترکیه ایجاد می‌شود

جمال آلماز در دیدار وابسته فرهنگی کشورمان در ارزروم ترکیه از افتتاح بزرگترین کتابخانه شرق ترکیه در ماه‌های آینده در شهر ارزروم خبر داد و گفت: در این کتابخانه، بخشی را به ایران اختصاص خواهیم داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کوروش مقتدری، وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های  فرهنگی و هنری با جمال آلماز، مدیرکل فرهنگ و گردشگری ارزروم دیدار و گفت‎‌وگو کرد.

جمال آلماز در سخنانی در این دیدار، با اشاره به رویکرد ترکیه در تعامل با شرق و همسایگان خود از جمله جمهوری اسلامی ایران گفت: ادبیات ایران و تاریخ و فرهنگ آن بیش از هزار سال قدمت دارد و زمانی که کشورهای غربی وجود نداشتند، کشور ایران دارای ادبیات بوده است، بنابراین ما علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های فرهنگی و هنری با ایران هستیم.

مدیرکل فرهنگ و گردشگری ارزروم در ادامه، مطرح کرد: بزرگترین کتابخانه شرق ترکیه در ماه‌های آینده در شهر ارزروم افتتاح خواهد شد که در این کتابخانه، بخشی را به ایران اختصاص خواهیم داد.

وی خواستار همکاری وابستگی فرهنگی کشورمان در ارزروم برای تجهیز این بخش به کتاب‌هایی در خصوص ادبیات، تاریخ و فرهنگ ایران شد.

مقتدری، وابسته فرهنگی کشورمان در ارزروم نیز در این دیدار، ایران و ترکیه را دو کشور مهم در منطقه ارزیابی کرد و گفت: اراده دولتمردان دو کشور نیز توسعه روابط در تمامی سطوح از جمله حوزه فرهنگی است.

وی ضمن اعلام آمادگی نمایندگی فرهنگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی و هنری، به  تعیین تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی اشاره کرد خواستار حضور گردشگران شرق ترکیه در شهر تبریز شد.

برپایی نمایشگاه عکس تبریز قدیم و جدید در ارزروم، اعزام هنرمندان دو کشور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری یکدیگر و همکاری کتابخانه‌های شرق ترکیه با کتابخانه‌های استان‌های همجوار ایران از جمله موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا