آذربایجاناخبارعمومی

باکو پهپادهای انتحاری از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است

تارنمای روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد که شرکت «البیت سیستمز» رژیم صهیونیستی آخرین مدل پهپاد خود را به جمهوری آذربایجان فروخته که قادر به انجام حملات انتحاری دقیق با برد زیاد است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این تارنما می نویسد، این شرکت پهپادهای «مهاجم آسمان» (Sky Striker) را به عنوان یک مهاجم بی صدا، نامرئی و غافلگیر کننده توصیف کرده است؛ سیستم مهماتی کاملا تحت اختیار این هواپیمای بدون سرنشین می تواند یک کلاهک با وزن بیش از ۱۰ کیلوگرم را حمل کرده و حداکثر زمان دو ساعت را پرواز کند؛ همچنین این پهپاد با حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت قادر به پیمودن ۲۰ کیلومتر در عرض ۶٫۵ دقیقه است.
این هواپیمای بدون سرنشین درعین حال به آسانی در محل عملیات مستقر می شود و با صدای آهسته موتور به هدایت کنندگان خود اجازه می دهد تا اهداف دشمن را مشاهده و شناسایی کنند؛ هدایت کنندگان این سیستم می توانند پهپاد را برنامه ریزی کنند تا پیش از پرواز با سرعت بیش از ۵۵۵ کیلومتر در ساعت به سمت یک هدف، بالای یک منطقه به پرواز در آید و هدف را در لحظه نابود کند.
به نوشته تارنمای «آذری دیفنس»، آذربایجان اولین مشتری بین المللی «مهاجم آسمان» است.
جروزالم پست نوشت: تصاویر انتشار یافته از الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان که در حال بررسی حدود ۱۰ فروند از پهپادهای
«هاروپ» می باشد، منتشر شده است؛ پهپاد «هاروپ» نیز ساخت صنایع هوا فضای اسرائیل است.
آذربایجان کشور تامین کننده نفت خام برای رژیم صهیونیستی است و تبدیل به دریافت کننده اصلی سخت افزار نظامی این رژیم در سال های اخیر شده است. موسسه تحقیقاتی صلح بین الملل استکهلم، جمهوری آذربایجان را در رتبه سوم بزرگترین مشتری سلاح های رژیم صهیونیستی قرار داده که در سال ۲۰۱۷ خریدهایی به ارزش ۱۳۷ میلیون دلار از رژیم صهیونیستی انجام داده است.
در جریان یک تنش بین ارمنستان و آذربایجان در سال ۲۰۱۶، باکو از پهپادهای اسرائیلی علیه ایروان استفاده کرد.
پس از آن «آرمن ملکونیان» سفیر ارمنستان در مصر و سفیر غیر مقیم در تل آویو اعتراض رسمی ایروان در مورد این سلاح ها را به اسرائیل اعلام و تاکید کرد که وظیفه تل آویو است تا تضمین دهد که سیستم های تسلیحاتی اسرائیل در حملات طرفین مناقشه میان آذربایجان و ارمنستان استفاده نخواهد شد.
گزارش گروه بحران نشان می دهد که از زمان تنش بین باکو و ایروان در پایان ماه آوریل ۲۰۱۶ (فروردین- اردیبهشت ۹۵)، آذربایجان هزینه های تسلیحاتی خود را افزایش داده و تجهیزات تسلیحاتی سنگین و نظامی دیگری را از صهیونیست ها، روسیه، پاکستان و ترکیه خریداری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا