آذربایجاناخبار

باکو سانسور کامل خبری و تصویری بر مراسم های عزاداری ماه محرم اعمال کرد

­دولت جمهوری آذربایجان انعکاس اخبار و تهیه و پخش عکس و تصویر از مراسم های عزاداری حسینی را طی نه روز نخست ماه محرم بطور غیررسمی و اعلام نشده ، ممنوع کرده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، برغم تمامی محدودیت های اعمال شده برای عزاداری حسینی در جمهوری آذربایجان، آیین های عزاداری در داخل مساجد جمهوری آذربایجان با حضور پرشور مردم و بخصوص جوانان برگزار می شود،اما رسانه های جمهوری آذربایجان هیچ گونه خبر و گزارش ، عکس و تصویر از این آیین ها منتشر نکرده اند.
در پی هشدارهای مکرر مقامات دولتی باکو و تاکید بر ضرورت محدود شدن عزاداری ها به داخل مساجد و ممنوعیت عزاداری در سایر مکان ها و حتی درون منازل مردم، نه تنها شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان که همگی در کنترل دولت هستند، بلکه سایت های اینترنتی این کشور نیز که در شرایط عادی کوچکترین وقایع را نیز پوشش خبری می دهند، سانسور کامل خبری درباره مراسم های محرم اعمال کرده اند.
حتی سه پایگاه اینترنتی شیعی باقی مانده در جمهوری آذربایجان، یعنی سایت “اسلام – آذری” و ” دَیَرلَر” و ” مائده” نیز در نه روز نخست ماه محرم امسال نتوانسته اند آیین های عزاداری را پوشش خبری و تصویری بدهند.
هنوز معلوم نیست سانسور کامل خبری و تصویری عزاداری های ماه محرم در جمهوری آذربایجان، در روز عاشورا نیز اعمال خواهد شد یا نه؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا