آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

باکو: انتخابات در منطقه قره باغ کوهستانی غیرقانونی است

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در منطقه قره باغ کوهستانی در روز سه شنبه را غیرقانونی دانست.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان آمده؛ هرگونه انتخابات در منطقه قره باغ کوهستانی تنها در قالب قانون اساسی جمهوری آذربایجان و با مشارکت تمامی ساکنان این منطقه امکان پذیر است.

در بخشی از بیانیه آمده است: برگزاری هر گونه انتخابات در قره باغ کوهستانی پس از خروج نیروهای ارمنی از منطقه و بازگشت ساکنان آذربایجانی این منطقه به خانه و کاشانه خود و نیز برقراری گفتمان میان جوامع ارمنی و آذربایجانی منطقه قره باغ کوهستانی امکان پذیر است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین با تأکید بر ضرورت حل مناقشه قره باغ میان این کشور و ارمنستان بر اساس حق حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان افزود: اشغال نظامی بخشی از سرزمین های جمهوری آذربایجان به حل مساله کمک نمی کند و ارمنستان با تلاش ها برای برگزاری انتخابات جعلی در قره باغ کوهستانی نمی تواند به اهداف خود در این منطقه برسد و جمهوری آذربایجان هرگز اشغال بخشی از سرزمین خود را تحمل نخواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا