آذربایجاناخبارارمنستانترکیهعمومی

باکو اقدام آمریکا در به رسمیت شناخته شدن قتل و عام ارامنه را مغرضانه خواند

سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان قطعنامه اخیر سنای آمریکا که بر اساس آن، کشتار ارامنه توسط نیروهای عثمانی نسل‌کشی قلمداد می‌شود را غیرحرفه‌ای و مغرضانه خواند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اقدام جدید سنای آمریکا در تصویب قطعنامه‌ای در به رسمیت شناختن شدن قتل و عام ارامنه از سوی دولت عثمانی» گفت که جمهوری آذربایجان قطعنامه سنای آمریکا را به عنوان یک سند مغرضانه ارزیابی می‌کند که هیچ توجیه قانونی ندارد.

لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: این تلاشی برای جعل تاریخ و استفاده از آن به عنوان وسیله‌ای برای اعمال فشار سیاسی است. از دیدگاه علمی، تاریخی، منابع موجود نشان می‌دهد که این سند در سطح حرفه‌ای تهیه نشده است.

 این دیپلمات آذربایجانی سپس افزود؛ تاریخ باید توسط مورخان بررسی شود.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در خاتمه گفت: ما این قطعنامه را به عنوان سندی مغرضانه که هیچ توجیه قانونی ندارد، ارزیابی می‌کنیم.

لازم به ذکر است، سنای آمریکا پنج‌شنبه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، کشتار ارامنه  توسط  نیروهای عثمانی در سال‌های ۱۹۱۴ تا ۱۹۲۳ میلادی، از این پس در آمریکا به‌عنوان «نسل‌کشی قلمداد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا