آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

باکو اظهارات پاشینیان در مورد تعلق قره باغ به ارمنستان را فراخوان جنگ خواند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای اظهارات نخست وزیر ارمنستان را در باره مناطق اشغالی قره باغ تحریک آمیز خواند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلام آذری، حکمت حاجی یف معاون سیاسی وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به سخنرانی نخست وزیر ارمنستان در منطقه خانکندی قره باغ و تعلق این منطقه به ارمنستان را بی پایه و اساس و آن فراخوان برای جنگ خواند.

حکمت حاجی یف سفر اخیر پاشینیان به مناطق اشغالی قره باغ را نمایشی خوانده و گفت: این اقدام پاشینیان نشانگر سیاست رسمی ایروان در اشغال قره باغ است.

وی افزود: چنین اظهاراتی از سوی نخست وزیر ارمنستان نشانگر کوتاهی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مقابله زیادخواهی ایروان در منطقه است.

وی گفت: پاشینیان با سخنرانی تحریک آمیز و مخرب خود و ایجاد چالش های جدید در منطقه تلاش می کند تا از مشکلات داخلی ارمنستان بکاهد و افکار عمومی را به سمت قره باغ معطوف کند.

وی تصریح کرد؛ در صورت هر گونه اقدام تحریک آمیز ارمنستان در منطقه، جمهوری آذربایجان از تمامیت ارضی خود براساس موازین بین المللی دفاع کرده و عواقب هرگونه پیش آمد جدید  متوجه دولت ارمنستان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا