آذربایجاناخبارعمومی

بازگشت گروهی از نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان از افغانستان

گروهی از نیروهای ارتش این کشور از ماموریت خود از افغانستان به باکو بازگشتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، وزرات دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که گروهی از نیروهای ارتش این کشور پس از اتمام ماموریت خود در افغانستان در قالب نیروهای حافظ صلح وابسته به ناتو به باکو بازگشتند.

این گروه از نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان در قالب ماموریت «پشتیبانی قاطع» تحت رهبری سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان مشغول به کار بودند.

نیروی های حافظ صلح جمهوری آذربایجان یکی از یگان های نیروی زمینی ارتش جمهوری آذربایجان است. نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان از سال ۱۹۹۹ تا به امروز در چارچوب عملیات حفظ صلح سازمان ملل متحد در کوزوو، عراق و افغانستان حضور داشته است. «ارتش حافظ صلح جمهوری آذربایجان» در سال ۱۹۹۷ تحت نیروهای مسلح این کشور راه اندازی شده و بعدها نام آن به نیروهای حافظ صلح جمهوری آذربایجان تغییر داده شد.

ماموریت صلح نیروی نظامی جمهوری آذربایجان در قالب ناتو از ماه نوامبر سال ۲۰۰۲ در افغانستان شروع شد. در حال حاضر در مجموع ۱۲۰ نظامی جمهوری آذربایجان و نیز دو پزشک نظامی و شش افسر ستادی این کشور در ماموریت های بین المللی صلح در افغانستان حضور دارند. این نظامیان به عنوان نیروی ژاندارمری در برخی از شهرهای افغانستان فعال هستند. جمهوری آذربایجان از اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی تعداد نظامیان این کشور که در قالب نیروهای ناتو در افغانستان مستقر هستند را از ۹۴ به ۱۲۰ نفر افزایش داد. روابط جمهوری آذربایجان و ناتو از سال ۱۹۹۴ میلادی آغاز شد و دو طرف در حوزه های مختلف از جمله آموزش نظامیان آذربایجانی براساس استانداردهای ناتو و عملیات مین زدایی در برخی مناطق جمهوری آذربایجان همکاری می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا