آذربایجاناخبارعمومی

بازداشت چهار تن از اعضای گروه های تروریستی از سوی سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان روز جمعه از بازداشت چهار شهروند این کشور که به گروههای تروریستی فعال در سوریه و افغانستان پیوسته بودند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان می گوید؛‌ در راستای مبارزه علیه جلب شهروندان آذربایجانی به گروههای ترورستی مختلف برای مشارکت در درگیری های نظامی در خارج از کشور، اقدامات جامع را ادامه می دهد.

در قالب این اقدامات انجام گرفته « بهرام گلعلی اف » شهروند جمهوری آذربایجان متولد ۱۹۷۱ میلادی که در میان  گروههای تروریستی بین المللی ملقب به «ابو ابراهیم داغستانی» و بعنوان متخصص ساخت دستگاههای منفجره معروف بوده، بازداشت شده است.

این تروریست که بطور غیر قانونی عازم افغانستان شده و در این کشور به گروههای تروریستی پیوسته بود، در ماه اکتبر سال جاری میلادی در قالب پیگرد قانونی بین المللی از سوی ماموران امنیتی جمهوری آذربایجان در پاکستان بازداشت و به جمهوری آذربایجان بازگردانده شد.

در جریان بازرسی های انجام گرفته  مشخص شد، گلعلی اف با استفاده از مواد شیمیایی دستگاههای منفجره را ساخته و گروههای تروریستی را با این دستگاهها تجهیز کرده است.

وی همچنین در میان گروههای تروریستی آموزش های ساخت دستگاههای منفجره را انجام داده و نیز در زمینه جلب شهروندان جمهوری آذربایجان برای پیوستن به این گروهها و مشارکت در درگیری های نظامی، فعالیت داشته است.

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در جریان این بازرسی ها «تلمان سلیمان اف» شهروند  این کشور متولد سال ۱۹۸۸ میلادی که در اردوگاههای گروههای تروریستی در مناطق مرزی افغانستان و سپس در خاک پاکستان حضور داشته و مدتی بعد برای پیوستن به گروههای تروریستی و مشارکت در درگیری های نظامی راهی سوریه شده بود، شناسایی کرد.

همچنین در جریان این بازرسی ها «الچین قاسم اف» شهروند دیگر جمهوری آذربایجان متولد سال ۱۹۸۶ میلادی که در کنار گروههای تروریستی در شهر «آتما» سوریه و دیگر مناطق این کشور  مشارکت داشته است، شناسایی و بازداشت شد.

این گزارش افزود: «راسی عباس اف» شهروند دیگر جمهوری آذربایجان متولد سال ۱۹۸۲ میلادی نیز از سوی سرویس امنیت دولتی بازداشت شده و در جریان بازرسی های انجام گرفته مشخص شد که وی در سال ۲۰۱۴ میلادی از طریق ترکیه بصورت محرمانه وارد خاک سوریه شده و با پیوستن به گروههای تروریستی در درگیری های نظامی در شهرهای «جرابلوس، رقه و دیگر مناطق این کشور مشارکت داشته است.

سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان بار دیگر هشدار داد، افراد فعالیت کننده در راستای جلب شهروندان این کشور به گروههای تروریستی، شناسایی و دستگیر خواهند شد.

در این گزارش همچنین از آن عده شهروندان آذربایجانی که تحت تاثیر ایده های دینی افراطی گری قرار گرفته اند، خواسته شده است از پیوستن به این چنین گروههایی خودداری کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا