اخبارارمنستانقره باغ

بازداشت معترضان ضددولتی در ایروان

پلیس ارمنستان از بازداشت ۷۹ معترض در گردهمایی اعتراضی روز چهارشنبه در ایروان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری آرمن پرس، پلیس ارمنستان اعلام کرد که تا ساعت ۱۳:۳۰ روز چهارشنبه (به وقت محلی) ۷۹ معترض به توافق اخیر ارمنستان با جمهوری آذربایجان در مورد مناقشه قره باغ دستگیر شدند.

پلیس ارمنستان پیش از این از معترضان خواسته بود به این گردهمایی اعتراضی پایان دهند.

پیش از این رسانه های روسیه نیز گزارش دادند، شماری از مخالفان دولت ارمنستان با اجتماع در برابر مقر دولت این کشور، خواستار استعفای نیکول پاشینیان از مقام نخست‌وزیری ارمنستان شده بودند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: مخالفان دولت ارمنستان در میدان جمهوری ایروان در برابر مقر نخست وزیری اجتماع کرده و شعارهایی علیه نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سر می دادند.

معترضان که شمار آنها به چند هزار نفر می رسید پلاکاردهایی با مضمون استعفای پاشینیان و رد توافقنامه صلح قره‌باغ در دست داشتند.

مخالفان دولت ارمنستان دو روز پیش هم وارد ساختمان دولت و پارلمان شده و چند ساعت به تخریب و غارت اموال پرداخته و رئیس پارلمان ارمنستان را هم مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این اعتراضات در حالی برگزار شد که «نیکول پاشینیان» دیروز گفت که ایروان تصمیم بموقع برای توقف جنگ در قره باغ گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه بامداد سه شنبه در بیانیه‌ای گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده بین سه طرف، جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در مواضع خود متوقف و نیروی حافظ صلح فدراسیون روسیه در امتداد خط تماس در قره باغ و جمهوری ارمنستان مستقر می‌شود.

همچنین آوارگان و پناهندگان به خاک قره باغ و مناطق مجاور تحت کنترل کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر می‌گردند و تبادل اسرای جنگی، سایر افراد بازداشت شده و اجساد کشته شدگان انجام می‌شود.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان دو طرف حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه بود که همچنان با شدت ادامه داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا