آذربایجاناخبارعمومیویژه

بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان

حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان از سوی نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی اسلامین سسی، حاج الهام علی اف جانشین دکتر محسن صمداف در حزب اسلام آذربایجان از سوی سرویس امنیتی جمهوری آذربایجان بازداشت شد.

هنوز دلیل بازداشت ایشان اعلام نشده است.

اتحادیه روحانیون آذربایجان(آرم) طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان، خواستار آزادی فوری ایشان گردید.

لازم به ذکر است چند روزی است موج جدید اسلام ستیزی در این کشور آغاز شده و به بهانه ویروس کرونا طلاب آذربایجانی در حال تحصیل در شهر نجف، هنگام عزیمت به کشورشان در مبادی ورودی مورد اهانت و ضرب و شتم قرار می گیرند، همچنین ۵ نفر از اعضای «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان نیز از طرف لباس شخصی های مجهول الهویه ربوده شده اند!!
لازم به تذکر است است حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام آذربایجان از دی ماه ۱۳۸۹ و به بهانه های واهی دستگیر و هم اکنون در زندان به سر می برد. همچنین حاج طالع باقرزاده رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان نیز هم اکنون در زندان بوده و دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.
حاج طالع در جریان حمله وحشیانه نیروهای امنیتی به روستای مذهبی نارداران در آستانه اربعین ۲۰۱۵ (آذر ماه ۱۳۹۴) دستگیر شده و ۲۰ سال از آزادی محروم شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا