آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب گسترده چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در رسانه های جمهوری آذربایجان

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، امسال بازتاب گسترده ای در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت ، خبرگزاری ها ، روزنامه ها و شبکه های تلویزیونی این کشور با انتشار مصاحبه ها و گزارش ها متعدد به تشریح ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پرداختند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حضور پرشمار خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمهوری آذربایجان در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برپا شد، انتشار اخبار مربوط به دستاوردهای انقلاب اسلامی را در پی داشت.
برگزاری نشست خبری در ایام دهه فجر، با حضور نزدیک به ۳۰ خبرنگار در محل کنسولگری کشورمان در باکو و تشریح آرمان ها و عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهانی، منطقه ای و داخلی از سوی جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان، نیز بازتاب گسترده ای در رسانه های این کشور یافت.
خبرگزاری رسمی « آذرتاج» در گزارشی از جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در باکو با اشاره به حضور شاهین مصطفی اف وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در این جشن به نقل از جهانگیرزاده نوشت: جمهوری اسلامی ایران در این سال ها عامل ثبات در منطقه بوده است.
این گزارش با انعکاس سخنان وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان در مراسم بزرگداشت ۲۲ بهمن، در مورد افزایش ۷۴ درصدی حجم تجارت میان دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی نوشت : ۱۲ دیدار روسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در پنج سال اخیر نشانه توسعه قابل توجه روابط دو کشور است.
خبرگزاری «ترند» نیز در گزارشی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به نقل از سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نوشت : ایران به کشور قدرتمند منطقه تبدیل شده است.
بنا به این گزارش، جهانگیرزاده طی سخنانی در مراسم بزرگداشت ۲۲ باکو گفت: محافلی که پیشتر شکست انقلاب اسلامی ایران را پیشبینی می کردند ، در حال حاضر اذان کردند که ایران قدرت مهم در خاور میانه است.
پایگاه خبری «فاکت خبر» نیز در گزارشی با اشاره به برگزاری مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی در باکو نوشت: سفیر ایران در جمهوری آذربایجان انقلاب اسلامی را نتیجه مبارزه درازمدت مردم ایران عنوان کرد.
پایگاه خبری «مائده . آذ» نیز با اشاره به برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با حضور دیپلمات های کشورهای مقیم باکو ،نوشت : سفیر ایران در این مراسم در باره نقش جمهوری اسلامی در راستای برقراری صلح و ثبات در منطقه بحث کرد و گفت که ایران در این مدت گذشته در زمینه جلوگیری از تروریسم در منطقه گام های جدی و موثر برداشته است.
سفیر ایران با اشار ه به این که مبارزه با تروریسم و افراطی گری نیاز به همکاری های بین المللی و منطقه ای دارد، بر ضرورت خودداری از استانداردهای دوگانه در این زمینه تاکید کرد.
شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان نیز نشست خبری سفیر ایران در باکو و مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و پیام های تبریک سران این کشور در سطح وسیع منعکس کردند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا