آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب حضور ایرانیان در انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی رسانه های جمهوری آذربایجان

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز بازتاب گسترده در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت و این حضور گسترده اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری رسمی آذرتاج در گزارشی با اشاره به حضور فعال ایرانیان در انتخابات روز جمعه ۲ اسفند ماه نوشت، این دوره از انتخابات پارلمانی در ایران در شرایط رویارویی شدید با آمریکا برگزار می شود و تحریم های اقتصادی تاثیر منفی به شرایط اقتصادی در ایران دارد ولی شهروندان جمهوری اسلامی ایران با وجود این همه سختی ها حضور فعال در انتخابات دارند.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از وزارت کشور گزارش داد: در این دوره انتخابات هفت هزار و ۱۵۷ نامزد انتخاباتی برای احراز ۲۹۰ کرسی در مجلس رقابت می کنند.  شهروندان ایرانی در سن بالای ۱۸ سال می توانند نامزدی خود در انتخابات مطرح کنند و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگبهان تایید می شود و بدون رای این شورا کمیسیون انتخابات نمی تواند آنها را ثبت نام کند.

آذرتاج با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات در ایران نوشت : روند اخذ رای در انتخابات به صورت الکترونیکی انجام می شود که آن هم می تواند تا ۹۰ درصد از هرگونه موارد تقلب در انتخابات جلوگیری می کند.

پایگاه خبری رپورت نیز با اشاره به این که مدت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه های انتخاباتی ایران تمدید شد، نوشت: نهادهای رسمی ایران دلیل آن را حضور فعال مردم در این دوره انتخابات اعلام کردند.

خبرگزاری آپا هم در گزارشی با اشاره به حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در پای صندوق اخذ رای، نوشت: آیت الله خامنه ای در گفت و گو با خبرنگاران شهروندان را به حضور فعال در این دوره انتخابات دعوت کرد.

روزنامه ینی مساوات نیز با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در ایران نوشت : کارشناسان پیروزی محافظه کاران در این دوره انتخابات را پیش بینی کردند.

پایگاه خبری سلام نیوز هم در گزارشی با اشاره به اعلام نتایج غیررسمی انتخابات پارلمانی در ایران نوشت: بر اساس نتایج اولیه در این دوره انتخابات محافظه کاران پیشی گرفتند.

شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از جمله «آذ. تی. وی»، «آ. تی. وی»، «آ. ار. بی»، «لیدر» در گزارش های خبری خود  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را انعکاس دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا