آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازتاب ترور سردار سلیمانی به دست تروریست ها در رسانه‌های جمهوری آذربایجان

شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جمهوری آذربایجان داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کاربران شبکه اجتماعی جمهوری آذربایجان جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سلیمانی را به شدت محکوم کردند.

 خبرگزاری رسمی آذرتاج در گزارشی با عنوان «وزیر امورخارجه ایران آمریکا را به تروریسم بین المللی متهم کرد» نوشت: محمد جواد ظریف جنایت آمریکا علیه سردار سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس را ترور بین‌المللی بیان کرد و واشنگتن را مسوول پی‌آمدهایی آن دانست.

خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان نیز نوشت: بامداد جمعه حادثه بسیار جدی که می‌تواند تاثیر خیلی منفی در منطقه خاورمیانه داشته باشد، روی داد.

آپا تصریح کرد که شهادت سردار سلیمانی به دست امریکا موجب گسترش تنش و بروز شرایط بسیار پیچیده در منطقه خاورمیانه شود.

پایگاه خبری «رپورت» در گزارشی نوشت: رهبر ایران اعلام کرد که انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون سردار سلیمانی و دیگر شهدای حادثه‌ی بامداد جمعه آلوده کردند.

بر اساس این گزارش، رهبر ایران افزود: خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت.

کاربران فیسبوک در جمهوری آذربایجان نیز در صفحه خود با انتشار عکس سردار سلیمانی جنایت آمریکا در ترور وی را محکوم کردند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی با اشاره به اعلام سه روز عزای عمومی در ایران نوشت: در حقیقت امروز در سراسر جهان اسلام عزای عمومی است.

تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با گنجاندن عکس سردار سلیمانی در صفحه خود و ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت این سردار بزرگ، وی را مدافع خون هزاران انسان بی گناه کشته شده به دست آمریکا و کشورهای همدست آن در عراق و نیز کابوس وحشتناک عاملان جنایت مردم مظلوم فلسطین و یمن بیان کردند.

برخی از تشکل‌های سیاسی و اجتماعی جمهوری آذربایجان از جمله حزب اسلامی و مجلس روحانیون این کشور با صدور بیانیه‌ای جنایت آمریکا را محکوم کرده و شهادت فرمانده شهید نیروی قدس را به دولت و مردم ایران و همه مسلمانان جهان تسلیت گفتند.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا