آذربایجاناخبارعمومی

ایرانیان بیشترین ویزای الکترونیک را از جمهوری آذربایجان اخذ کردند

سخنگوی موسسه دولتی خدمات و نوآوری های عمومی جمهوری آذربایجان گفت: اتباع ایرانی در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین ویزای الکترونیک را برای سفر به جمهوری آذربایجان دریافت کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری رپورت جمهوری آذربایجان ، «النور نیفتعلی اف» افزود: تا به حال در مجموع ۹۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی ویزای الکترونیک برای سفر به جمهوری آذربایجان دریافت کردند که ۲۲۷ هزار و ۷۴۵ نفر از آنها را شهروندان ایران بودند.
وی افزود: ۶۸ هزار نفر از اتباع عربستان ، ۶۶ هزار و ۷۵۵ نفر از شهروندان پاکستانی ، ۵۶ هزار و ۵۴۶ نفر از اتباع ترکیه ، ۵۲ هزار و ۵۷۹ نفر از هند ، ۴۳ هزار و ۴۰۲ نفر از امارات متحده عربی ، ۳۴ هزار نفر از شهروندان ترکمنستان ، ۳۷ هزار و ۹۴۹ نفر از اسراییل ، ۳۱ هزار و ۱۴۷ نفر از انگلیس و ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر ازآلمان برای سفر به جمهوری آذربایجان ویزای الکترونیک دریافت کردند.
این مقام جمهوری آذربایجان اظهار داشت: شهروندان ۹۵ کشور می توانند برای سفر به جمهوری آذربایجان ویزای الکترونیک دریافت کنند.
نیفتعلی اف،با اشاره به اینکه ویزای الکترونیک سفر به جمهوری آذربایجان یک بار ورود بوده و به مدت ۹۰ روز با اقامت ۳۰ روز در جمهوری آذربایجان صادر می شود ، گفت : در حال حاضر سایت موسسه دولتی خمات و نوآوری عمومی در ۹ زبان آذربایجانی، انگلیسی، فارسی، روسی، فرانسوی، عربی، آلمان، ایتالیا و اسپانیایی فعال است.
وی خاطر نشان کرد که بر اساس فرمان ماه می سال جاری رییس جمهوری آذربایجان درباره ساده سازی صدور ویزا برای شهروندان، ویزا برای برخی کشورهای خارجی در حین ورود به جمهوری آذربایجان بلا فاصله در فرودگاه های بین الملی این کشور صادر می شود.
وی افزود : این فرمان رییس جمهوری آذربایجان شامل شهروندان ایران ، بحرین ، امارات متحده عربی، چین، اندونزی، اسرائیل، کره ، کویت ، قطر، آمریکا ، سنگاپور ، مالزی، عمان، ترکیه، ژاپن است.
کمیته دولت گمرک جمهوری آذربایجان طی گزارشی اعلام کرد در ۱۱ ماه سال جاری در مجموع ۲٫۴ میلیون نفر از شهروندان کشورهای خارجی به جمهوری آذربایجان سفر کردند.
بنا به این گزارش ،بیش از چهار میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی از جمله ۳۲٫۲ درصد از آنها به ایران سفر کردند.
تعداد شهروندان جمهوری آذربایجان که در ۱۱ ماه سال جاری به ایران سفر کردند در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۶۱٫۴ درصد بیشتر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا