آذربایجاناخبارایرانعمومی

ایجاد مرکز مبادلات صنایع کوچک ایران و جمهوری آذربایجان

معاون وزیر صنعت ایران گفت: ما به دنبال ایجاد مرکز مبادلات صنایع کوچک بین ایران و جمهوری آذربایجان هستیم و اکنون آقای جهانگیر زاده سفیر ایران در باکو پیگیری این کار را در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، صادق نجفی، معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با اعلام این خبر به خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: ما به دنبال ایجاد مرکز مبادلات صنایع کوچک بین ایران و جمهوری آذربایجان هستیم و اکنون آقای جهانگیر زاده سفیر ایران در باکو پیگیری این کار را در دستور کار دارد.

وی افزود: این مرکز، کار اتصال صنایع کوچک دو کشور را انجام خواهد داد و علاوه بر این مهم، سرمایه گذاری های مشترک، انتقال دانش و تکنولوژی و آموزش و همچنین رفت و آمدهای دو طرف توسط این مرکز انجام خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: با توجه به اتصال راه آهن های دو کشور و کریدور شمال-جنوب که فرصت های خوبی را برای دو کشور ایجاد می کند صد در صد به دنبال تاسیس این مرکز با طرف آذربایجانی هستیم. نکته دیگر این است که از جمهوری آذربایجان همیشه سرمایه گذاران خوبی به ما معرفی می شود و با توجه به این شرایط باید این مسئله انجام شود.

مدیر سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در مورد زمان راه اندازی این مرکز هم گفت: اکنون با کره جنوبی چنین مرکزی را داریم و ما درحال پیگیری میباشیم و قصد داریم این کار را انجام دهیم و این پیگیری ها بین من و سفیر ایران در باکو انجام خواهد شد.

وی در مورد میزان سرمایه گذاری های خارجی در صنایع کوچک ایران هم گفت: تا امروز حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از سرمایه گذاری طرف های خارجی در صنایع کوچک ایران در حال تحقق است که این سرمایه گذاری بیشتر از سوی ترکیه بود، که البته کشورهای دیگری چون روسیه، آلمان و اتریش هم از کشورهای سرمایه گذار در این صنایع میباشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا