آخرین اخبارآذربایجاناخبارایران

ایجاد دفتر نمایندگی تجاری در جمهوری آذربایجان

جلسه اتاق تعاون در خصوص حمایت همه جانبه و هدفمند از صادرات کالا و خدمات به تناسب ارزش افزوده با هدف ارزآوری مثبت و اجرایی کردن مفاد بسته‌های حمایت از صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد پایگاه دائمی در کشور آذربایجان در محل اتاق تعاون استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عیسی محمدی، رئیس اتاق تعاون گیلان گفت: یکی از اهداف اصلی ما از برگزاری این جلسه اطلاع رسانی در خصوص ایجاد یک دفتر نمایندگی یا یک سرای تجاری در جمهوری آذربایجان و نخستین اقدام هماهنگی با مدیرانی است که دارای کارت بازرگانی از اتاق تعاون هستند.

او با بیان اینکه در همین راستا فرم‌هایی از تهران برای ما ارسال شده است و مکاتبات اولیه و هماهنگی‌های لازم در حال انجام است، افزود: به صورت جدی در حال پیگیری برای ایجاد اتاق تجاری در جمهوری آذربایجان هستیم.

رئیس اتاق تعاون گیلان مهمترین مشکل در زمینه صادرات را نشناختن بازار هدف اعلام کرد و اظهار داشت: چنانچه ما بازار هدف را خوب بشناسیم، به طور قطع می‌توانیم محصولاتمان را صادر کنیم و برگشت منابع هم با کمترین دغدغه‌ای به کشور امکان‌پذیر است.

محمدی با اشاره به صدور کارت بازرگانی یادآور شد: ما یک کمیته پایش و یک کمیته اقدام ارزی داریم که جلسات آن در سازمان صمت برگزار می‌شود، به عبارتی ۳ تشکل اصلی اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و گمرک با مسئولیت سازمان صمت جلسات مربوطه را در سازمان برگزار می‌کند.

او ادامه داد: متولی صدور کارت بازرگانی برای بخش تعاون، اتاق تعاون و برای بخش خصوصی سازمان اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق تعاون گیلان با بیان اینکه تخلف‌هایی که ممکن است در بخش خصوصی شکل بگیرد عمدتا در بخش تعاونی انجام نمی‌شود، گفت: به خاطر بعضی از اتفاقاتی که رخ داده، با کارت‌های بازرگانی انفرادی و خصوصی بنا به دلایل مختلف برخورد شده و در حال ابطال شدن است.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ تعاونی دارای کارت بازرگانی در گیلان فعالیت می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا