آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

ایجاد جنبش سیاسی جدید در گرجستان

بنیانگذار بزرگترین بانک خصوصی گرجستان و شریک تجاری اش از ایجاد یک جنبش سیاسی جدید خبر دادند که قرار است در ماه اکتبر به یک حزب سیاسی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پنجشنبه ۱۲ سپتامبر دو تن از بنیانگذاران بانک TBC گرجستان – که در ماه ژوئیه از سوی دادستانی کل این کشور متهم به پولشویی به میزان ۱۷ میلیون دلار شده بودند – اعلام کردند در حال ایجاد یک تشکیلات سیاسی هستند و قصد دارند تا برای انتخابات پارلمانی سال آینده در قالب یک حزب سیاسی شرکت کنند.

ماموکا خازارادزه رئیس سابق هیئت مدیره بانک TBC و معاونش بدری جاپاریدزه در شهر بندری آناکلیا میزبان نشست جنبش سیاسی لِلو بودند. خازارادزه علت برگزاری این نشست در آناکلیا را این دانست که این شهر نزدیک ترین نقطه به اروپا است.

خازارادزه در این نشست درباره جزئیات ملاقاتش با بیدزینا ایوانیشویلی رهبر حزب حاکم رویای گرجستان صحبت کرد. وی ادعا کرد، ایوانیشویلی درخواست داشته تا شکایت بانک TBC از یک تاجر گرجستانی صرف نظر کند. خازارادزه تاکید کرد، روند واگذاری قدرت به یک فرد [یعنی ایوانیشویلی] باید متوقف شود. وی گفت: جنبش للو به زودی به یک حزب سیاسی تبدیل می شود و در انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۰ بدون ائتلاف با احزاب دیگر شرکت خواهد کرد. به گفته وی، این جنبش با حضور متخصصان بخش های مختلف شکل گرفته است زیرا به این نتیجه رسیده اند که گرجستان به وحدت افرادی نیاز دارد که در زمینه های مختلف متخصص هستند. در این نشست دو نفر از مقامات دولت گئورگی مارگولاشویلی رئیس جمهور سابق این کشور حضور داشتند؛ آنا ناتسولیشویلی سخنگوی دولت و کاخا کوژوریدزه مشاور رئیس جمهور سابق.

جاپاریدزه نیز در این نشست اظهار داشت، باید موج جدیدی ایجاد شود تا مردم به جای شخص، پیرامون اهداف مشترکی متحد شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا