آذربایجاناخبارایرانقره باغ

انفجار مین در قره باغ و شهادت 4 شهروند جمهوری آذربایجان

چهار شهروند جمهوری آذربایجان به دلیل برخورد با یک مین ضد تانک که از سوی نظامیان ارمنستان هنگام عقب نشینی از منطقه کار گذاشته شده بود، جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان دیروز از کشته شدن چهار شهروند خود بر اثر برخورد خودروی آنها با مین به جا مانده از نیروهای ارتش ارمنستان در منطقه قره باغ خبر داد.

 به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» جمهوری آذربایجان این حادثه در روستایی نزدیک شهر «فضولی» رخ داده است. جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ ای اعلام کرد که این مین توسط نیروهای مسلح ارمنستان حین عقب نشینی از منطقه کار گذاشته شده و از نوع ضد تانک بوده است. جمهوری آذربایجان این حادثه را «نوع جدیدی از تحریک» از سوی ارمنستان خواند.

یادآور می شود، جمهوری آذربایجان و ارمنستان بعد از ۴۴ روز درگیری درمنطقه قره‌ باغ، با وساطت روسیه بامداد سه‌ شنبه (۲۴ آبان)  توافق آتش ‌بس را امضا کردند. روسیه نیز نیرو‌های حافظ صلح خود را در منطقه قره‌ باغ و در امتداد خطوط تماس مستقر کرده و طبق گزارش‌ها، آتش‌بس در این منطقه همچنان برقرار است. نیرو‌های حافظ صلح روسی به مدت پنج سال در این منطقه مستقر خواهند شد و در صورت لزوم این دوره تمدید خواهد شد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا