آذربایجاناخبارترکیهعمومیقفقاز جنوبیقفقاز شمالی

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جامع با دانشگاه قفقاز ترکیه

دانشگاه صنعتی کرمانشاه در راستای توسعه تعاملات علمی بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری جامع با دانشگاه قفقاز ترکیه منعقد کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، با هدف گسترش همکاری‌های علمی و بین‌المللی، دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشگاه قفقاز در کشور ترکیه نسبت به انعقاد تفاهم نامه‌ای در خصوص تبادل استاد و دانشجو و سایر جنبه‌های همکاری‌های علمی و بین المللی اقدام کرده و متن تفاهم نامه به امضاء روسای ۲ دانشگاه رسید.

 از محور‌های مهم این تفاهم‌نامه می‌توان به تبادل استادان و محققان متخصص، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از کارآفرینان در قالب پروژه‌های صنعتی مشترک اشاره کرد.

برگزاری سمینارها، کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های علمی برای تحقق موضوعات مورد علاقه، از دیگر تفاهمات طرفین است.

دانشگاه قفقاز که در کشور ترکیه مستقر می‌باشد در تیر ماه سال ۱۳۷۱ تاسیس و در آبان ماه همان سال با انتصاب ریاست شروع به کار کرده است.

این دانشگاه فعالیت خود را با انتقال یک دانشکده از دانشگاه آتاتورک، با ۲۴۵ دانشجو و ۴۰ نفر هیات علمی آغاز کرد.

اکنون این دانشگاه با داشتن بیش از چهار هزار دانشجو در حال پیشرفت سریع بوده و دارای ۶ دانشکده اصلی، سه مؤسسه، سه کالج جانبی، چهار کالج حرفه‌ای و چندین مرکز تحقیقاتی می‌باشد.

طرفین ضمن ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، خواستار همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف علمی شدند.

دانشگاه صنعتی کرمانشاه با ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو و بیش از ۱۰۰ استاد ظرفیت بزرگی برای نقش آفرینی در توسعه استان دارد که استفاده از این ظرفیت تخصصی در حوزه صنعت می‌تواند به تسریع در توسعه استان کمک کند.

این دانشگاه با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور، تأمین نیاز‌های صنایع گوناگون موجود در استان و منطقه غرب، توسعه و کاربردی کردن فناوری‌های نوین در صنایع مختلف، در سال ۱۳۸۴ موفق به اخذ موافقت اصولی شد و از بهمن سال ۱۳۸۶ با پذیرش ۱۳۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در ۲ رشته مهندسی برق و مهندسی شیمی در شهر کرمانشاه فعالیت خود را آغاز کرد.

این دانشگاه اکنون ۲ هزار و ۳۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و آموزش این تعداد دانشجو را نیز ۵۲ استاد عضو هیأت علمی و ۵۲ عضو غیرهیات علمی بر عهده دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا