اخبارترکیهعمومی

انتقاد وزیر امور خارجه ترکیه از نهادهای بین المللی

وزیر امور خارجه ترکیه بر این باور است که برخی نهادهای بین‌المللی از روند تحولات جهانی عقب مانده‌اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه تلویزیونی سی.ان.ان ترک٬ مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز در آنالیای آنتالیا و در جمع مسئولین و ورزشکاران اعلام کرد: در جهان سیاست٬ چیزی به نام دوست دائمی و دشمن دائمی وجود ندارد و باید تلاش کرد تا با سیاست خارجی انسان محور٬ بر شمار دوستان افزوده و از شمار دشمنان کاست. ما می‌توانیم همه بحران‌ها را مدیریت کنیم و در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز نقش میانجی را ایفا کنیم.

چاووش اوغلو در ادامه افزود: ما شاهد تغییر و تحولات شتابان و مهمی در جهان هستیم، اما متاسفانه برخی از نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل٬ اتحادیه اروپا و شورای اروپا از این تغییر و تحولات مهم عقب مانده‌اند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: در سال ۲۰۲۳ میلادی باید درآمد ترکیه از محل توریسم به ۵۰ میلیارد دلار برسد و هر سال ۵۰ میلیون نفر گردشگر به کشور ما سفر کنند و در فاز بعدی به سوی هدف پذیرایی از ۷۰ میلبیون گردشگر و به دست آوردن درآمد ۷۰ میلیارد دلاری حرکت کنیم.

چاووش اوغلو در پایان به درگیری لفظی خود با یکی از نمایندگان پارلمان فرانسه اشاره کرد که چندی پیش در آنتالیا و در نشست ناتو با او دچار تنش و دعوا شد و گفت: برخی کشورها عادت دارند که خود را مانند ارباب ببینند و همه را نصیحت کنند و هیچگاه کسی چیزی علیه آنها نگوید. آنها عادت ندارند سخن مخالف بشنوند، اما ما آنها را عادت خواهیم داد و باید عادت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا