اخبارایرانروسیهعمومی

انتقاد مسکو از اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا را از هر گونه مانعی در روند اجرای برجام برحذر داشت و گفت: آمریکا نباید در اجرای برجام خللی ایجاد کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ماریا زاخارووا روز پنجشنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در وزارت امور خارجه روسیه با بیان این مطلب اظهار داشت: آمریکا نباید در روند حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک مانع ایجاد کند.
وی با بیان اینکه آمریکا اوضاع را با اعزام ناو هواپیمابر و بمب افکن به خاورمیانه متشنج کرده است، خاطرنشان کرد: این اقدامات با اظهارات خصمانه و اتهامات بی اساس علیه ایران همراه است.
زاخارووا افزود: چنین بنظر می رسد که آمریکا با تحریم های جدید و فشار حداکثری و اظهارات شدید خصمانه، هدفمندانه ایران را به اقدامات متقابل شدیدتر تحریک می کند و حتی به دنبال بهانه برای رویارویی مستقیم است؛ چنین سیاستی از نگاه ما بسیار خطرناک است.
وی به مقامات کاخ سفید توصیه کرد که به عواقب اقدامات خصمانه خود بدرستی فکر کند. چرا که آنها با اقدامات خود مشکلات جدیدی برای منطقه و برای امنیت بین المللی بوجود می آورند.
ترامپ ۱۸ اردیبهشت‌ ماه سال ۹۷ به صورت غیرقانونی و یکجانبه از توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام خارج شد و تحریم های این کشور علیه ملت ایران را بازگرداند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا