آذربایجاناخبارعمومی

انتقاد رئیس اتحادیه روزنامه نگاران جمهوری آذربایجان از وضیعت رسانه ها در این کشور

الچین شیخ لی، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران جمهوری آذربایجان گفت: در جمهوری آذربایجان رسانه ها استقلال ندارند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی راکورس تی وی، الچین شیخ لی اظهار داشت: مهمترین و یکی از اساسی ترین ویژگی های فعالیت رسانه در یک جامعه استقلال آن است که متاسفانه چنین شرایطی در جمهوری آذربایجان وجود ندارد. وی از نگاه حاکمیت جمهوری آذربایجان به موضوع رسانه ها انتقاد کرده و گفت: در این زمینه نارضایتی هایی وجود دارد که باید به آن رسیدگی شود.

وی تاکید کرد: در زمینه مسدودسازی رسانه ها و وب سایت های مستقل در جمهوری آذربایجان و عدم ایجاد محدویت برای رسانه ها باید در قوانین تغییرات اساسی صورت گیرد.

شیخ لی افزود: مشاهده می شود سایتی مسدود شده و پس از اقدامات صورت گرفته آن مسدویت رفع می گردد ولی دوباره پس از ۲ روز دیگر از ادامه فعالیت سایت جلوگیری می گردد. همه این اقدامات صورت گرفته علیه رسانه های مستقل در جمهوری آذربایجان به قوانین موجود در این خصوص بر می گردد و باید حتما در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد.

وی گفت: بزرگترین مشکل ما ساختارهای موجود در بخش رسانه است زیرا نگاه امنیتی به رسانه و محدود کردن دسترسی به اطلاعات باعث شده تا شاهد عدم پخش برنامه های مطلوب و با کیفیت در رسانه های داخلی باشیم.

رئیس اتحادیه روزنامه نگاران جمهوری آذربایجان افزود: شهروندان جمهوری آذربایجان بسیار کم از برنامه های تلوزیونی کشوراستقبال می کنند این در حالی است که بسیاری از مردم اخبار را از شبکه های تلوزیونی کشورهای همچون روسیه و ترکیه دنبال می کنند و این برای ما بسیار بد است.

شیخ لی خاطرنشان کرد؛ چنانچه حادثه ای در جمهوری آذربایجان رخ می دهد مردم به رسانه های داخلی توجه ندارند، زیرا اعتمادی به رسانه های داخلی نداشته و برای پیگیری و صحت و سقم آن به شبکه های تلوزیونی کشورهای دیگر مراجعه می کنند.

شیخ لی همچنین تصریح کرد؛ ایجاد محدویت برای رسانه ها در کشور منجر به انتشار اخبار جعلی در شبکه های اجتماعی می شود که ممکن است پیامدهای بدی را در پی داشته باشد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا